English

در گفت و گو با موج عنوان شد؛

محجوبی: سالهاست که منتقد رفتار انسان های حریصم/تولید بزرگترین بمب دنیا خبر بسیار بدی است

حسین محجوبی، استاد پیشکسوت نقاشی گفت: اصولا همه افراد و هنرمندان بزرگ حامی صلحند و افراد حریص و صاحب زر و زیور و زور جنگ طلبند.

محجوبی: سالهاست که منتقد رفتار انسان های حریصم/تولید بزرگترین بمب دنیا خبر بسیار بدی است

حسین محجوبی در مورد حضورش در نمایشگاه هنر برای صلح گفت: با یک تابلو  با عنوان آرامش در طبیعت پاک، با تکنیک رنگ روغن و در ابعاد 2 ×2 متر در این نمایشگاه حضور دارم و گرچه ازقبل برنامه ای برای حضور در اینجا نداشتم، اما رونمایی از آن در اینجا صورت گرفته است. اگر با کارهای من آشنا باشید می دانید که سالهاست اعتراضم به انسان است که در این دنیا و با طبیعت چه می کند؟

وی تشریح کرد: بر همین اساس در آثارم، اسب ها را  به جای ماشین ها قرار داده ام و درختها را لاغر و مردنی، ترسیم کرده ام.این تخریبی که انسان در محیط زیست ایجاد کرده و ظلمی که به همنوعانش می کند واقعا وحشتناک است چرا که این زمین در اختیار انسان است و اگر به طبیعت و راز بقای موجود در آن توجه کنید می بینید که وقتی سیر شدید باید در کنار بقیه با مسالمت زندگی کنید.

این هنرمند سرشناس افزود: من به این نتیجه رسیدم که انسان باید تغییر کند و همه این گرفتاری ها زیر سر افراد بیمار و حریصی است که سیر نمی شوند و در طول تاریخ دنیا به دست آنها افتاده است و تا اینگونه افراد هستند زمین به سمت ویرانی می رود.

محجوبی با اشاره به اصطلاح ایران ویج، در مورد نمایشگاه هنر برای صلح گفت: حتما می‌دانید که فلات ایران سرزمین زادگاه و جایگاه تمدن است. این نمایشگاه واقعا خوب است و در زمانی که این همه گرفتاری و نفاق و جنگ در دنیا وجود دارد دیدن این آثار زیبا و با موضوع صلح فوق العاده است.

وی اظهار داشت: انسان زندگی نمی کند بلکه به سمت ویرانگری می رود. من حتی چهل سال پیش تابلویی کشیدم با این مضمون که انسان در حال خفگی است. در حالی که در آثار من آلودگی هوا و فضا نیست و معماری با طبیعت دوست است.

«آرامش در طبیعت پاک»  اثر حسین محجوبی

این استاد نقاشی پیشکسوت در پاسخ به این سوال که آیا هنر می تواند در راستای گسترش صلح گام بردارد گفت: اصولا همه افراد و هنرمندان بزرگ حامی صلحند و افراد حریص و صاحب زر و زیور و زور جنگ طلبند. وقتی خبر می آید که بزرگترین بمب دنیا تولید شد خبر بسیار بدی است. این سلاح که تنها انسانها را نمی کشد بلکه کل طبیعت را هم نابود می کند. چرا؟ من نگاهم این است و فقط نقاشی نمی کنم، بلکه حرفم این است که انسان حق ندارد چنین کاری بکند.

وی در مورد چیدمان نمایشگاه و سایر آثار ارائه شده با موضوع زیست محیطی در این نمایشگاه گفت: کارها بسیار زیاد و فوق العاده است. در این نمایشگاه زشت و زیبا در کنار هم هستند و به نظر من پوسترهای خیلی خوبی ارائه شده اند و  سعی کرده اند که کمابیش پیامشان را به خوبی بیان کنند.

حسین محجوبی در مورد فعالیت جدیدش هم گفت: من پیوسته در حال انجام کار هستم. هر تابلو رادر هفت مرحله مختلف به اتمام می رسانم و تقریبا در هر سال سی تا چهل اثر را به اتمام می رسانم.

ششمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح با موضوع محیط زیست و با ۲۵۰ اثر از  هنرمندان ایران و ۳۱ کشور جهان، در رشته‌های مختلف نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، چیدمان، گرافیک، ویدئو آرت، سینما و تئاتر  و با موضوعات مربوط به صلح و محیط زیست به نمایش گذاشته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه