English

مدیر بخش داستان کوتاه جشنواره ادبیات سلامت مطرح کرد:

جشنواره سلامت دست نویسنده ای را نمی بندد

رامبد خانلری، نویسنده و مدیر بخش داستان‌کوتاه جشنواره ادبیات سلامت گفت: اگر عنوان جشنواره‌ سلامت هم نباشد ، خیلی‌ها دغدغه‌ نوشتن در این حوزه را دارند و بعید می‌دانم این عنوان دست نویسنده‌ای را ببندد.

جشنواره سلامت دست نویسنده ای را نمی بندد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی جشنواره ادبیات سلامت؛ رامبد خانلری  مدیر بخش داستان اولین جشنواره ادبیات سلامت درخصوص محتوای آثار ارسالی به جشنواره گفت : سخت است اثری را پیدا کنیم که شامل مولفه‌های جسمی و ذهنی نشود، هر نویسنده‌ای در هر کجای ایران با هر دغدغه‌ای می‌تواند بنویسد و داستانش شامل جشنواره ادبیات سلامت شود، دست نویسنده‌ها بسته نیست و قرار نیست انشاء بنویسند.

خانلری درخصوص آثار مرتبط با سلامت جسم در ادبیات داستانی ایران اظهار کرد: این سال‌ها در ادبیات داستانی، نمونه‌های خوبی در زمینه سلامت جسم داشتیم، رمان فقط ده ساعت احمد پوری یا رمان پرفروش عطیه عطارزاده و الهام فلاح که هیچ کدام قرار نبود با موضوع سلامت جسم نوشته شوند، رمان‌های موفقی در ادبیات داستانی سلامت کشورمان محسوب می‌شوند.

نویسنده سرمه سرا از آخرین کتابش می‌گوید‌: من سرمه‌سرا، را با دغدغه سلامت ننوشتم اما بعد از چاپ، کتابم در ردیف ادبیات سلامت جای گرفت. منظورم این است که اگر عنوان جشنواره‌ سلامت هم نباشد ، خیلی‌ها دغدغه‌ نوشتن در این حوزه را دارند و بعید می‌دانم این عنوان دست نویسنده‌ای را ببندد.

مدیر بخش داستان جشنواره ادبیات سلامت، این جشنواره را بسیار نزدیک و شبیه یک جشنواره مستقل معرفی و خاطرنشان کرد‌: مسئولان برگزارکننده، دست مدیران بخش‌ها را کامل باز گذاشته‌اند و در نتیجه یک جشنواره حرفه‌ای به شیوه جشنواره‌های مستقل خواهیم داشت.

خانلری درخصوص داوران بخش داستان‌ ‌جشنواره عنوان کرد: در دور اول سراغ بهترین نویسنده‌های مستقل موفق که تجربه داوری هم داشته‌اند می‌رویم که مدیون نویسنده‌ها نشویم. در دور نهایی هم چند کاندید داریم که از بزرگترین چهره های ادبی کشور هستند و بسته به سیاست‌های جشنواره طی دو هفته آینده نام داوران مرحله اول را اعلام می‌کنیم.

نخستین جشنواره ادبیات سلامت به همت موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با هدف ترغیب نویسندگان به خلق آثار هنری در حوزه سلامت به دبیری بهاءالدین مرشدی برگزار می‌شود.

 رامبد خانلری، اصغر نوری و مسعود امینی‌تیرانی به ترتیب مدیریت بخش‌های داستان کوتاه، نمایشنامه و فیلمنامه کوتاه را برعهده دارند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه