English

رادیو برای هفته دفاع مقدس ۱۰ هزار و ۶۰۰ دقیقه برنامه ویژه تولید کرد

شبکه‌های رادیویی در راستای بازخوانی دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس و بیان جلوه‌های مختلف این رویداد در تاریخ معاصر ایران، برنامه های متنوعی را به مدت ده هزار و ششصد دقیقه به روی آنتن می‌برند.

 رادیو برای هفته دفاع مقدس  ۱۰ هزار و ۶۰۰ دقیقه برنامه ویژه تولید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، رادیو رسانه آشنا در دوران جنگ تحمیلی برای عموم هموطنان، نقش بی مثال و راهبردی در ایام ماندگار دفاع و جهاد از خود بر جای گذاشته است.به نحوی که جدیدترین اخبار و رویدادهای آن زمان از طریق امواج رادیو میان خطوط مقدم جبهه، شهرها و روستای کشور به سمع ملت شهید پرور و رزمندگان شجاع اسلام می‌رسید.

بر این اساس شبکه‌های مختلف رادیویی در چهار راهبرد اصلی با تولید و پخش برنامه‌های مختلف به استقبال این ایام می‌روند. راهبردهایی از قبیل بیان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در لحظات سرنوشت‌ساز دوران دفاع مقدس با رهنمودهای ماندگار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری، بیان توانمندی‌های دفاعی و قدرت بازدارندگی متداول و راهبردی نیروهای مسلح کشور، معرفی آخرین آثار هنری و فرهنگی مکتوب ،موسیقایی و سینمایی در حوزه دفاع مقدس و بررسی زندگی جانبازان و خانوده‌های معظم شهدا در کنار بررسی نقش نهادهای مرتبط مانند بنیاد شهید در برنامه های شبکه های رادیویی جاری خواهد بود.

همچنین برنامه های تولید شده در این ایام  شامل مستند،گفتگو،نمایش های فاخر رادیویی ،گزارش،ویژه برنامه های محتلف در قالب معرفی چهره های شاخص ،بیان خاطرات دوران دفاع مقدس،مسابقه،بررسی فیلم ها و موسیقی های جنگ تحمیلی،آثار مکتوب مرتبط با آن دوران و موارد گوناگون دیگر است که در مجموع چهارصد و سی و شش عنوان برنامه را به مدت ده هزار و ششصد دقیقه به روی آنتن می‌روند.

جزئیات  برنامه‌های رادیو در هفته دفاع مقدس به شرح زیر است:

رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد با تولید چهار عنوان برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود.بر این اساس برنامه‌های روز از نو، نودوهشتی‌ها، ما می‌توانیم و رهیافت از این شبکه پخش می‌شوند.

رهیافت با محوریت معرفی صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی، روزهای شنبه تا پنج شنبه ساعت ۲۰ به روی آنتن می‌رود. ما می‌توانیم نیز در رابطه با آزادگان جنگ تحمیلی و تلاش  آنها بعد از دوران دفاع مقدس برای سازندگی کشور، از ساعت ۲۰ روزهای جمعه مخاطبان را همراه می‌سازد. نود و هشتی‌ها با موضوع درس‌های دفاع مقدس در جنگ اقتصادی امروز و روز از نو  با محوریت عوامل موثر بر شکوفایی ظرفیتهای داخلی- چگونگی غلبه بر محدودیت‌ها نیز از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو ایران

رادیو ایران با شانزده عنوان برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود. بر این اساس برنامه‌های این شبکه پلاک هشت، شکوه اقتدار، مسابقه فرمانده، راه شب، خیابان ایران، کافه هنر، حوض نقره، سلام ایران، خانه و خانواده، نود درجه، راه امام کلام امام، ایرانشهر، ایران را بشنویم، جهان سیاست، بحث روز و مهر وطن را تدارک دیده شده است.

شکوه اقتدار برنامه است که در روز ۳۱ شهریور به رژه نیروهای مسلح می‌پردازد و از ساعت ۸:۳۰ به روی آنتن می‌رود. پلاک هشت روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳:۳۰ به بیان بررسی پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشور می‌پردازد.

مسابقه فرمانده ویژه هفته دفاع مقدس و در قالب مسابقه، راه شب  با موضوعات متنوع و مرتبط با دستاوردهای دفاعی، کافه هنر با بیان دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس و حوض نقره که به بررسی فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس از آنتن رادیو ایران پخش می‌شوند.

رادیو پیام

این شبکه نیز ضمن پخش موسیقی‌های مرتبط در بخش‌های مختلف به تبیین ارزش و اهمیت دفاع مقدس در حفظ تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش‌های اسلامی - گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و اسرا و مفقودین-دستاوردهای معنوی دفاع مقدس مثل فداکاری و ایثار می‌پردازد.

رادیو تهران

رادیو تهران با نه عنوان برنامه مخاطبان را در هفته دفاع مقدس همراهی می‌کند. به نحوی که اکران در پایتخت، بدون مرز، بر بلندای شهر، میزبان، خط مقدم، گفتاورد، تهران من، ذره بین، پارک شهر از جمله برنامه‌های این شبکه است.

برنامه پارک شهر با موضوع بررسی هفته دفاع مقدس هر روز ساعت ۶:۳۰  و «تهران من»  نیز هر روز از ساعت ۱۷ و با موضوع پخش مستندهای مرتبط با دفاع مقدس مخاطبان رادیو تهران را همراه می‌سازند.

گفتاورد که به  زندگی فردی، فعالیت های اجتماعی، حضور نظامی و دفاعی شهیدان زین الدین، کاظمی، کشوری، خرازی و  تهرانی مقدم در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره دارد. ،تهران من» نیزمستند گزارشی  است که در آن  با رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی گفتگو می شود.ذره بین نیز دیگر برنامه این شبکه است که به خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به رزمندگان  دفاع مقدس اشاره دارد.
 خط مقدم نیز دیگر  ویژه برنامه هفته دفاع مقدس رادیو تهران است که از این شبکه پخش می‌شود.

رادیو جوان

رادیو جوان با تولید و پخش داوزده عنوان برنامه مخاطبان را همراهی می‌کند.از این رو برنامه‌های شکوه حماسه، قرار، جوان ایرانی سلام، گردونه، نت عاشقی، سی و دو، کیلومتر۸۸،
با من ورق بزن، کاوشگر، نمایش، خانه ام همینجاست و مینای مهتاب تولیدات این شبکه برای این ایام هستند.

شکوه حماسه مستند روایی است که پیرامون عملکرد فنی و مهندسی در دوران هشت سال دفاع مقدس می پردازد و  روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱:۴۰ به روی آنتن رادیو جوان می رود.خانه ام همینجاست به بررسی ابعاد مختلف دفاع مقدس اشاره می کند و از ساعت ۱۶ روزهای پنج شنبه از رادیو جوان پخش می شود.

با من ورق بزن به  معرفی و بررسی آثار مکتوب در حوزه دفاع مقدس و کاوشگر که نگاهی به رویدادها و پرونده پرافتخار سالهای دفاع مقدس- تحلیل دستاوردهای علمی و مهندسی جنگ دارند.کیلومتر۸۸ به بررسی و تشریح عملیات های هشت سال دفاع مقدس و گفتگو با سرداران و فرماندهان دفاع مقدس و مینای مهتاب به مروری بر آثار موسیقیایی دوران دفاع مقدس می پردازند.

رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ با تولید هشت عنوان برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود.صبح به وقت فرهنگ، کافه نیمروز، کوبه، با ستاره‌ها، رادیو کتاب، شنیدنی‌های تاریخ ، شنیدنی‌های تاریخ انقلاب و چاپ اول از جمله این برنامه‌هاست.

شنیدنی های تاریخ هر روز از ساعت ۲۱ به روی آنتن رادیو فرهنگ می رود و به بررسی وقایع تاریخی دوران دفاع مقدس می پردازد.با ستاره ها روز های شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۵:۴۵ و با موضوع زندگی نامه شهدا مخاطبان را همراه می کند.

کافه نیمروز با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس و اهمیت آن در قالب گفتگو با مسئولین و دست اندرکاران دفاع مقدس و کوبه که به بیان اخبار هفته دفاع مقدس می پردازد. چاپ اول به معرفی تازه های نشر در حوزه دفاع مقدس  اشاره دارد و رادیو کتاب با موضوع دفاع مقدس از منظر شاعران و نویسندگان در هفته دفاع مقدس مخاطبان را همراه می کند.

رادیو صبا

رادیو صبا با تولید هشت عنوان برنامه به استقبال این ایام می‌رود. بر این اساس هشت خوان، یک تکه آسمان، یاد خوبان، با ستاره‌ها، مستند فرماندهان، فواصل پخش، صباهنگ و همپای صبا از آنتن این شبکه پخش می‌شود.

پرده عاشقی هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در قالب نمایش به شرح حال فرماندهان دوران دفاع مقدس اشاره می‌کند و برنامه یاد خوبان  به بیان خاطرات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس می‌پردازد وساعت ۱۱:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

هشت خوان که به گفت‌وگو با خانواده‌های رزمندگان دفاع مقدس، یک تکه آسمان با محوریت دفاع مقدس و صباهنگ که به موسیقی‌های دفاع مقدس می‌پردازند.

رادیو قرآن

رادیو قرآن با تولید پنج عنوان برنامه به بررسی و تبیین  این ایام می‌پردازد. مهر تابان که جنگ صبحگاهی مرتبط با این ایام است به همراه نمایش قرآنی و حضور مقدس با  موضوعات مرتبط با هفته دفاع مقدس را از رادیو قرآن پخش می‌شوند.

نیمه پنهان ماه در ایام هفته دفاع مقدس هر روز ساعت ۱۵:۳۵ و با موضوع معرفی شهداء، خانواده‌های شهدا و جانبازان و حکایت همچنان باقی است نیز هر روز ساعت ۱۰:۲۰ و با محوریت قرآن و دفاع مقدس مخاطبان را همراه می‌کنند.

رادیو سلامت

رادیو سلامت با تولید و پخش یازده عنوان برنامه به استقبال این ایام می‌رود. برنامه‌های به زندگی سلام کن، پشت پلک صبح، خونه زندگی، به رنگ زندگی، زنان جامعه من، سیبک و قصه‌های مادربزرگ، یاد یاران، سپید جامگان آسمانی، دوباره مرور کن، لیلای ایران، تپش مهر از این شبکه به روی آنتن می‌رود.

یاد یاران برنامه‌ای است که در آن  به آشنایی با سبک زندگی کادر پزشکی در سال‌های دفاع مقدس می‌پردازد و هر روز بعد از اذان ظهر به روی آنتن می‌رود. لیلای ایران به  معرفی زنان حماسه‌ساز در دوران دفاع مقدس پرداخته و هر روز از ساعت ۹:۴۵ پخش می‌شود.

به رنگ زندگی به موضوع  گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اشاره می‌کند و سپید جامگان آسمانی دیگر برنامه‌ای است که به زندگی کادر درمانی و شهیدان  این حوزه در سال‌های دفاع مقدس پرداخته و «تپش مهر» نیز به آشنایی با فعالیت‌های بسیجی جامعه پزشکی اشاره دارد.

رادیو گفت‌وگو

رادیو گفت‌وگو با تولید و پخش چهارده برنامه به تبیین هفته دفاع مقدس می‌پردازد. برنامه‌های بدون خط خوردگی، رویداد، صبح و گفت‌وگو، گفت‌وگوی اجتماعی، گفت‌وگوی سیاسی، پرده آخر، گفت‌وگوی اقتصادی، سینما معیار، نقطه عطف، آیینه داران بصیرت، مشق شیدایی، ارغنون، در ساحت خورشید و سمت اندیشه از این شبکه پخش می‌شود.

گفت‌وگوی سیاسی با موضوع بررسی ریشه‌های توانمندی‌های کنونی و اقتدار نظام در هشت سال دفاع مقدس که روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و برنامه گفت‌وگوی اجتماعی که به بیان نقش زنان در دفاع مقدس اشاره می‌نماید، دوشنبه ۰۲/۷/۹۷ ساعت ۱۳:۳۰ از این شبکه پخش می‌شوند.

سینما معیار  برنامه‌ای است که در آن به بررسی سینمای دفاع مقدس و «نقطه عطف» به گفت‌وگو با برخی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و بیان خاطرات آنها اشاره می‌کنند.

آیینه‌داران بصیرت که به تبیین نقش بسیج در مدیریت جنگ و نقش تفکر بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مشق شیدایی نیز به گفت‌وگو با رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و بیان خاطرات اشاره می کنند.

رادیو معارف

رادیو معارف با تولید سیزده عنوان برنامه مهمان خانه‌های  هموطنان در هفته دفاع مقدس است. بر این اساس برنامه‌های روایت حماسه، شاهد، داستان هفته، باغ تماشا، خاکریز، بخشهای خبری، کلام امام ، پیام ولایت، به رنگ خدا، مهربان باشیم، گفت‌وگوی ۲۱، آسمان هشتم و روایت عشق از جمله برنامه‌های این شبکه است.

«روایت حماسه» به  ارزش‌های معنوی دفاع مقدس و نقش آن در روحیه مقاومت  اشاره کرده و هر روز ساعت ۲۰:۳۰ پخش می‌شود. خاکریز نیز  ۳۱ شهریور به بررسی نقش حماسه حسینی در ترویج روحیه ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام اشاره نموده از ساعت ۱۰:۱۵ به روی آنتن این شبکه می‌روند. شاهد به مصاحبه با خانواده شهداء دفاع مقدس، داستان هفته به  بیان داستان‌های دفاع مقدس، باغ تماشا  نیز با نمایش‌هایی بر اساس واقعیت‌های دفاع مقدس، مخاطبان را همراه می‌سازند.

رادیو نمایش

رادیو نمایش، نمایش‌های اگر برادرم نیامد، نشانی قلب من است، فقط غلام حسین باش، یاقوت‎های سرخ، گیومه، پناهگاه و شش گوشه را به روی آنتن می‌برند.

نمایش پناهگاه عنوان اثری است که هر روز از ساعت ۱۳:۳۰ پخش می شود.در این نمایش خانواده ای از بیم بمباران دشمن از تهران خارج و با ماجراهایی روبرو می‌شوند.

یاقوت‎های سرخ نیز نمایشی است که هر روز ساعت ۱۱:۱۵ به روی آنتن این شبکه می رود. در این نمایش به  وقایع کمتر بازگو شده ای که نشان از مقاومت و روحیه  شهادت طلبی مردم ایران در مقابل ارتش بعث دارد اشاره می کند.

نمایش اگر برادرم نیامد  اثری است که در آن صادق و نعیمه خواهر و برادری هستند که در روزهای نخست جنگ تحمیلی خانواده خود را از دست داده‌اند و دست تقدیر قصد جدایی آنان را دارد اما صادق کوتاه نمی‌آید و  داستان ادامه پیدا می‌کند.

نمایش «نشانی قلب من است» داستانی است که در آن طی سانحه ای غلامرضا جانباز دفاع مقدس دچار مرگ مغزی می‌شود و قلب او به امیر که مدتها در لیست پیوند قلب است اهدا می‌شود. قلب شروع به گفت‌وگو با امیر می‌کند و با او از قولی حرف می‌زند که به مادرش داده است و آن پیدا کردن نشانی از برادر غلامرضا است. امیر به دیدار مادر رفته و او عکسی ۱۱ نفره از پسرش و همرزمانش را به امیر می‌دهد. همچنین فقط غلام حسین باش داستان حسین رفیعی است که در روستای حصار همدان به دنیا آمده و او را از بچگی غلام حسین صدا می‌زنند.

رادیو ورزش

رادیو ورزش با پخش  شش عنوان برنامه هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارد. بر این اساس با گزارشگران، مجله ورزش جانبازان و معلولان، صبح و ورزش، نمایش، اسوه‌های جاوید و پلاکشان مدالشان برنامه‌های رادیو ورزش در این ایام است.

مجله ورزش جانبازان و معلولان  با محوریت مصاحبه با ورزشکاران جانباز و معرفی ورزش‌های مخصوص جانبازان که در چهارشنبه و از ساعت ۱۵ و پلاکشان مدالشان نیز هر روز بعد از اذان ظهر با موضوع معرفی شهدای ورزشکار از رادیو ورزش پخش می‌شود.

 اسوه‌های جاوید» با موضوع معرفی ایثارگران و ارائه الگوی رفتاری برای نسل جوان در حوزه ورزش ،صبح و ورزش گفت‌وگو با مسئولان و اهالی جامعه ورزشی که حضور فعالی در دفاع مقدس دارند و با گزارشگران به پوشش مراسم و رویدادهای ورزشی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، مخاطبان را همراه می‌سازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه