English

زمان پخش ویژه‌ برنامه‌های شبکه مستند برای تاسوعا و عاشورا

شبکه مستند به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده که در این ارتباط می‌توان به چهارپایه، روایت صادق، نخل شمیران، مثل سرو، میقات، هنر تعزیه و عاشورا در بم اشاره کرد.

زمان پخش ویژه‌ برنامه‌های شبکه مستند برای تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرگزاری موج، مستند روایت صادق به کارگردانی مرتضی مطوری با نگاهی به زندگی صادق آهنگران ساخته‌شده و چهارشنبه (بیست و هشتم شهریور) ساعت 19:30 روی آنتن این شبکه می‌رود.

در این مستند علاوه بر شیوه مداحی صادق آهنگران و تأثیرش در ایجاد شور و هیجان حماسی در دوران دفاع مقدس، ناگفته‌هایی از زندگی سیاسی، اجتماعی و انقلابی این مداح سرشناس بازگو می‌شود. بیشتر تصاویر مستند روایت صادق در شهرهای اهواز، خرمشهر، حلبچه، مشهد ، تهران و کربلا تصویربرداری شده است و در آن دوستان، دوستداران و خانواده صادق آهنگران درباره ایشان صحبت می‌کنند.

سعید راضی حویزه، تهیه‌کنندگی این مستند را بر عهده دارد و از دیگر عوامل آن می‌توان به سید عبدالحمید موسوی (تصویربردار) و امین حبیبی (آهنگساز) اشاره کرد.

مستند روایت صادق بیست و نهم شهریور ساعت 10 از شبکه مستند سیما تکرار می‌شود.

همچنین مستند چهارپایه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید عباس حسینی، درباره عزاداری‌های سنتی در ایران است و امشب (سه‌شنبه بیست و هفتم شهریور) ساعت 22:30 راهی آنتن می‌شود.

مستند نخل شمیران اثر علی نیک‌بخت نیز چهارشنبه (بیست و هشتم شهریور) ساعت 22 در جدول پخش این شبکه قرارگرفته است؛ این مستند به مراسم محرم در تکایای منطقه شمیران تهران می‌پردازد.

از دیگر مستندهای ویژه شبکه مستند برای روز تاسوعا، مثل سرو است که ساعت 22:30 پخش می‌شود. علیرضا میررکنی کارگردان این مستند در این فیلم آیین نخل گردانی در استان یزد را به تصویر کشیده است. این  مستند روز عاشورا (پنجشنبه بیست و نهم شهریور) ساعت 12:15 بازپخش می‌شود.

مستند میقات نیز به کارگردانی مشترک صادق قاسمی و امیر مرادی پنجشنبه (بیست و نهم شهریور) ساعت 19 پخش می‌شود. این مستند به برگزاری باشکوه آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان پرداخته است.

همچنین مستند عاشورا در بم ساخته محمدحسین صادقی حکایتی از احساس و علاقه کاتیا و روبات دو جهانگرد آلمانی نسبت به مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در بم است. این مستند هم‌زمان با عاشورای حسینی (بیست و نهم شهریور ماه) ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود.

هنر تعزیه از تولیدات شبکه مستند سیما نیز با محوریت زندگی تعزیه‌خوان پیشکسوتی به نام مرتضی صفاریان و خطر فراموشی این هنر جمعه (سی‌ام شهریور) ساعت 22 از این شبکه  راهی آنتن می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه