English

حسین عرفانی به سمت دیار باقی تشییع شد/غیبت عجیب مدیران سازمان صدا سیما

حسین عرفانی گوینده و دوبلور پیشکسوت رادیو تلویزیون و سینما به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد.

حسین عرفانی به سمت دیار باقی تشییع شد/غیبت عجیب مدیران سازمان صدا سیما

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری موج، مراسم تشییع حسین عرفانی بدون تاخیر و با حضور جمعی از هنرمندان دوبلور، علاقمندان و اهالی رسانه در مسجد بلال برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی همت مومیوند که اجرای برنامه را به عهده داشت، گفت: متاسفم که در شش ماهه اول سال ۹۷ این سومین باری است که در مراسم عزای همکاران خودم شرکت می کنم.حسین عرفانی هر موقع در استودیو حاضر می شد صدای خنده اش می پیچید.

منوچهر والی زاده گفت: نزدیک به شصت سال همکار و دوست بودیم و از خانواده به من نزدیکتر بود. از زمانی که انرژی همیشگی از صورتش رفت و واحد دوبلاژ تکیده شد. سراسر نشاط و محبت بود. با جوانان بسیار خوب بود.

وی افزود: خدا به شهلا ناظریان صبر بدهد. از این همه محبتی که مردم نسبت به ما دوبلورها دارید سپاسگزارم. ما خدمتگزار مردمیم و خدا این عزیز را در ماه محرم از ما گرفت.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، دومین سخنران این مراسم بود و گفت: چند روز پیش همکاران ما در انجمن گویندگان در خانه سینما جلسه ای داشتند که صدای خنده های آشنایی که ما را عاشق سینما کردند می آمد اما صدای حسین عرفانی در این میان غایب بود.

ما با صدای حسین عرفانی سالها خندیدیم و گریه کردیم. اما دیگر حسین در میان ما نیست اما همه آن صداهای ضبط شده برای ما به یادگار می ماند و به قول شاعر و همه بزرگان تنها صداست که می ماند.

ناصر ممدوح سومین سخنران مراسم گفت: حسین عرفانی دوست و همکار عزیزی بود که خیلی زود از میان ما رفت. خیلی زود بیمار شد و خیلی زود از میان ما رفت. او کارنامه بسیار درخشان داشت و صدای او ماندگار بود که با رفتنش جامعه دوبله ایران با خلاء روبرو شد.

وی افزود: اجازه بدهید بگویم با رفتن بهرام زند، محمد عبادی و حسین عرفانی امسال سال خوبی برای ما نبود.

زهره شکوفنده در ادامه گفت: من در این محیط چندین پدر، خواهر و برادر دارم که باید برای همه آنها عذاب فراق بکشم. حسین عرفانی بیش از همه و تا آخرین لحظات امید به زندگی داشت و حتی در آخرین ملاقاتمان به من می گفت نگران نباش من برای تکمیل کار نیمه کاره مان خواهم آمد. 

وی افزود: از میان جمع کثیری از هنرمندان وزین دوبله که در بدو ورود من به این عرصه حضور داشتند تنها عده قلیلی که اکنون در اینجا حضور دارند باقی مانده اند. کاش نباشم که غم آنها را ببینم.

جورج پطروسی هم گفت: بیش از پنجاه سال با این همکارانم کار کرده ان و در اتاقهای کوچکی که حتی گاهی نفس کشیدن در آنها دشوار بود کارهای بسیار بزرگ و ماندگاری انجام دادند.

وی افزود: حسین عرفانی زنده است و گوینده بسیار خوبی بود و از همه مهمتر پر از انرژی بود. حسین عرفانی خاطره بی یار خوشی را از خودش به جا گذاشت.

تشییع جنازه حسین عرفانیافشین زینوری به نمایندگی از نسل جوان همکاران این هنرمند فقید گفت: دوبله، سینما و هنر ایران یک هنرمند از دست داد و با ضایعه بزرگی مواجه شد. مردمی و با معرفت بود و ما جوانان چند سالی را با او زندگی کردیم.

در حالی که عدم حضور مدیران سازمان صدا و سیما تعجب برانگیر بود در این بخش از مراسم پیام مرتضی میرباقری معاون سیما خوانده شد که به این شرح است:  انا لله و انا الیه راجعون

خداحافظی با صاحب صدای ماندگار، پر صلابت و محبوب هنر دوبلاژ تلویزیون غمی جانکاه و موجب تاثر است.

بی شک مرحوم حسین عرفانی با هنر ارزنده و  صدای اعجاب انگیز  لحظه های درخشانی را در بیش از 5 دهه فعالیت هنری خود، در قلب ها و یادها جاودانه نموده است.

اینجانب ، درگذشت این هنرمند فقید را حضور همسر و فرزندان ایشان،خانواده بزرگ دوبلاژ سیما و جامعه هنری تسلیت می گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند والا مقام رحمت و غفران الهی مسئلت دارم. پس از آن با اقانه نماز بر پیکر این هنرمند فقید، جنازه اش به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد.

در این مراسم منوچهر اسماعیلی، فرزاد حسنی، منوچهر آذری، منوچهر والی زاده، علیرضا جاویدنیا، منوچهر شاهسواری، خسروشاهی، جورج پطروسی، سعید شیخ زاده، افشین زینوری، رضا الماسی، ایرج رضابی، تورح نصر، داوود نماینده، ناصر ممدوح، سعید مظفری، ناصر طهماسب، اردشیر منزه، بیژن علیمحمدی، میرطاهر مظلومی، مجتبی نقی یی، رضا بنفشه خواه و تعداد دیگری از هنرمندان حضور داشتند اما خبری از حضور مدیران صدا و سیما نبود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه