English

حافظ احمدی در گفت و گو با موج عنوان کرد؛

خوشحالم که اسپانسر خاصی نداشتیم/ انتخاب نیکی کریمی به خاطر جذب اسپانسر نبود

رییس انجمن عکاسان سینمای ایران گفت: خوشبختانه اسپانسر خاصی نداشتیم تا نیکی کریمی و افکار عمومی بدانند که انتخابش برای جذب اسپانسر نبود.

خوشحالم که اسپانسر خاصی نداشتیم/ انتخاب نیکی کریمی به خاطر جذب اسپانسر نبود

حافظ احمدی، رییس انجمن عکاسان سینمای ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در مورد ارزیابی چهارمین دوره جشن عکاسان سینمای ایران گفت: ما که بیشتر پشت صحنه بودیم و متوجه نبودیم چه گذشت حالا باید ببینیم بازخورد آن به چه صورتی است و دوستان و خبرنگاران چه می نویسند با تعدادی از دوستانی که در جشن حاضر بودند صحبت کردم و آنها از برنامه اظهار رضایت کردند.

احمدی در ادامه افزود: ما امسال نسبت به محدودیت هایی که داشتیم در مکانی بودیم که هم خود آثار در آنجا قرار داشت هم مراسم را در آنجا برگزار کردیم که باعث کمی تداخل نمایشگاه و مراسم شده بود و همین امر باعث شده بود تا زمزمه ها در آن سمت و رفت و آمدها مقداری لطمه زده باشد. به هر حال امسال مکان ما عالی نیست و هر دوره به یک نحوی است.

از نیکی کریمی انتظار اسپانسر نداشتیم

در ادامه وی در مورد انتخاب نیکی کریمی به عنوان دبیر این دوره جشنواره اذعان داشت: ما تمام همه آدم ها و کارهایمان سینمایی است و عوامل ستادی و اجرایی و حتی مجری ما چه در دوره‌های قبل و چه در این دوره از بچه های سینما تشکیل شده اند. ما به دنبال دبیری بودیم که کار عکاسی هم انجام داده باشد یعنی خودش مستقیما در کار عکس بوده است به اضافه این که در کنار خیلی از معیارهای دیگر، محبوب هم باشد. از میان گزینه هایی که ما در اختیار داشتیم، نیکی کریمی به ایده ما نزدیک بود بنابراین، با او برای پذیرش سمت دبیری مذاکره کردیم که قبول کرد و این هم حاصل زحماتی است که کشیده شد.

احمدی در مورد اینکه آیا این محبوبیت و شهرت مهمترین عامل انتخاب دبیر بوده، گفت: توقع ما از دبیر قطعا یک اسم نیست، اسم هم مهم است ولی تنها فقط یک اسم نیست بالاخره بر اساس سوابق و ارتباطاتی که داشت و جلساتی که داشتیم، انتخاب داورها و انتخاب آثار و اینها همه زحماتی است که او کشیده است.

وی تاکید کرد: عمده کار جذب اسپانسر و تامین مالی و حتی تامین فضای نمایشگاه و جشن بر عهده ما بود و دبیر در آن دخالت نداشت.

رییس انجمن عکاسان سینمای ایران در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی موج که اگر نیکی کریمی به عنوان دبیر منصوب نمی‌شد، این هیئت داوران با شما همکاری نمی کردند؟ پاسخ داد: چرا،این هیئت داوران همکاری می کردند؛ مگر در دوره قبل هیئت داوران همکاری نمی کردند؟ ولی با وجود کریمی یک نظر، ایده و فکر جدیدی آمد و هر کس دیگری هم بیایید قطعا با خودش فکر و ایده ای می آورد.

احمدی در ادامه بحث به انتخاب کریمی و شایعه این که انتخاب او به این دلیل بوده که محبوبیتشون در این سال پر مسئله، حداقل در بحث گرفتن اسپانسر به جشنواره کمک کند گفت: ما هر اسمی غیر از نیکی کریمی هم بیاوریم قطعا یک سری ماجراها پشت آن است، حضور ایشان قطعا این القا را دارد در صورتی که مطلقا ما برای جذب اسپانسر او را نیاوردیم! ممکن است اسپانسر به دنبال اسم کریمی بیایید ولی این که ما به این دلیل او را آورده باشیم مطلقا چنین اتفاقی نبود.

در ادامه وی اظهار کرد: باید بگویم خوشبختانه اسپانسر خاصی جذب نکردیم، به دو دلیل یک به دلیل این که کریمی بداند که ما او را برای گرفتن اسپانسر نیاورده ایم و هم افکاری که پشت این ماجرا بود هم بدانند که ما انقدر توانایی داشتیم و داریم و خانه سینما انقدر پشت ما هست که هر چه که بخواهیم بگیریم. انقدر جا هست و انقدر بزرگان و دوستانی هستند که در کنار ما باشند که نیاز نباشد که یک آدم را به خاطر اسمش بیاوریم.

احمدی افزود: ولی به هر حال به طبع پشت هر اسمی، ماجرایی هست و نام کریمی نام بزرگی است و نزد افکار عمومی بسیار محبوب است و در آن شکی نیست که یک سری مسائل را هم به دنبال خودش می آورد.

احمدی در مورد چیدمانی که برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده که در واقع سه ردیف و فشرده بود بییان کرد: یکی از دلایل آن، محدودیت فضا و امکانات بود، من نمیدانم در سال های گذشته هم نمایشگاه ما را دیده اید یا خیر.اما شکل نمایشگاه در سال های گذشته، به یک روند یک نواخت تبدیل شده بود، بنابر این ما در نمایشگاه امسال، در کنار آثار انجمن خودمان، سه مدل آثار آوردیم؛ یعنی از انجمن های دیگر و ازعکاسان آزاد هم آثاری را به نمایش گذاشتیم. در عین حال صد عکس از صد فیلم برتر سینمایی را اضافه کردیم. به اضافه این که ما خواستیم یک قدر دانی از نیکی کریمی داشته باشیم و سی نما از کارهای نیکی کریمی در سینما راا به آثارمان اضافه کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره این که این بخش، از شرایط دبیری نیکی کریمی بود؟ پاسخ داد: نه اصلا! بلکه این پشنهاد یکی از دوستان در شورای سیاست گذاری بود. کریمی از این موضوع خبر نداشت و زمانی که این آثار را دید، بسیار شگفت زده شد

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده هم دبیر خارج از اعضای انجمن برای دبیری انتخاب می‌شود، بیان کرد: هنوز تصمیمی نگرفته ایم و باید منتظر باشیم ببینم تا سال دیگر چه اتفاقی پیش می آید.

احتمال افزودن بخش ویژه ای برای عکس های بدلکاری از دوره بعد

احمدی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار سینمایی موج مبنی بر افزودن بخش ویژه ای برای عکس های بدلکاری به این جشن گفت:  قطعا این اتفاق می تواند بیفتد و من عرض کردم چون ما در سه دوره قبل، هم از نظر دبیری هم از نظر چیدمان هم از نظر انتخابات، به یک نواختی رسیده بودیم ما آمدیم تحولی را ایجاد کردیم و این مستلزم این بود که فکر جدیدی اضافه شود تا اتفاقات خوبی بیفتد.

حافظ احمدی افزود: یکی از نیات ما برای دبیر آوردن از بین تحقق همین امر بود که یک دبیری بیاوریم که یک سری خصوصیاتی هم که ما می خواهیم داشته باشد حالا  ممکن است در دوره های بعد یک دبیر دیگر با یک ایده دیگر بیایید اما این که عکس بدل کارها در این جشنواره جا داشته باشند قطعا مقدور است و می تواند در یک قسمت این جشنواره جا داشته باشد.

رییس انجمن عکاسان سینمای ایران با تاکید بر اینکه از این پیشنهاد شما استقبال می کنم، گفت: به نظر من اتفاق خوبی است که ما در هر دوره  به عنوان بخش جنبی، قشری از سینما را در کنار بخش های اصلی مانند بدل کارها، تدارکات ، تولید یا حتی تهیه کنندگان بتوانیم عکس هایی از آنها داشته باشیم. ما سال گذشته از صنف فیلم برداران هم تقدیر کردیم و این در روند کار ما بود که هر سال از یک صنفی تقدیر کنیم ولی امسال به یک سری محدودیت ها و ماجراها رسید که نشد این کار تحقق پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه