English

موج از رونمایی عجولانه از یک اثر ارزشی گزارش می دهد؛

تفرعن نقاش عاشورایی/بی تفاوتی مسئولان حوزه هنری

جدیدترین اثر حسن روح الامین با نام لشگر فاطمیون در بی برنامگی مطلق رونمایی شد.

تفرعن نقاش عاشورایی/بی تفاوتی مسئولان حوزه هنری

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، در پی خبری از سوی روابط عمومی حوزه هنری مبنی بر رونمایی از جدیدترین اثر حسن روح الامین با نام لشگر فاطمیون، با حضور صاحب اثر در نگارخانه سوره، اصحاب رسانه جهت پوشش این رویداد در ساعت و محل مقرر حضور یافتند که در کمال تعجب با رفتاری عجیب از سوی این هنرمند و مسئولان حوزه هنری روبرو شدند.

در حالی که تابلوی 100 در 120 سانتی متری لشکر فاطمیون در اتاقکی مجزا بر روی سه پایه ای بدون هیچ روکشی گذاشته شده بود، حسن روح الامین با کمی تاخیر در محل حاضر شده و به دعوت محسن مومنی شریف ریاست حوزه هنری به همراه مجید شاه حسینی و نفرات دیگری از مدرسان و مدیران حاضر، در کنار این تابلو ایستاد و چند فریم عکس گرفت.

آخرین اثر نقاشی حسن روح الامین

این هنرمند نقاش پس از آن با اعلام اینکه کار دارد و وقت زیادی ندارد از هر گونه پاسخگویی به خبرنگاران پرهیز کرد و به سرعت محل را ترک کرد.

در این میان اعتراض خبرنگاران به مومنی شریف در مورد اتلاف وقت و انرژی صورت گرفته در یکی از بدترین زمانهای کاری رسانه ها برای تماشای فردی در کنار تابلویش، با پاسخی حق به جانب روبرو شد. 

آخرین اثر نقاشی حسن روح الامین

مومنی شریف گفت: همانطور که می دانید مسعود شجاعی طباطبایی، به عنوان مسئول مستقیم بخش هنرهای تجسمی حوزه هنری، از جانبازان است و به دلیل بروز پاره ای مشکلات هم اکنون در بیمارستان به سر می برد و از حضور در اینجا معذور بود. هنرمند هم اگر سخنور و سخنران بود که به نقاشی نمی پرداخت! من هم توضیح بیشتری در این خصوص ندارم.

وی افزود: خبرنگاران هم نباید به دنبال لقمه ای آماده و سهل الوصول باشند و باید نظر مثبت یا منفی و نقد خود بر اثر را بنویسند نه اینکه از هنرمندان توضیح بخواهند!

این گزارش حاکی است که در نهایت هیچ پاسخی به اصحاب رسانه داده نشد که اگر بنابر نقد یک اثر واحد بود چه نیازی به ارسال خبر رونمایی برای خبرنگاران و اعلام حضور خالق اثر بود؟ و اگر مسئولان مربوطه به هر دلیل آمادگی برگزاری یک مراسم هرچند کوتاه و محترمانه و مناسب با شان اثر و اصحاب رسانه نداشتند، چه اصراری بر این انجام عجولانه و بدور از هر پروتکل شناخته شده ای داشتند؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه