English

معرفی برندگان نخستین جایزه آکادمی سینماسینما

اعضای آکادمی به رگ خواب رای دادند/ رضا عطاران چهره موثر سینما در سال ۹۶ با رای روزنامه نگاران

نخستین جایزه آکادمی سینماسینما با دبیری کیوان کثیریان و ریاست کیانوش عیاری رگ خواب حمید نعمت الله را بهترین فیلم و رضا عطاران را موثرترین چهره سینما در سال 96 اعلام کرد.

اعضای آکادمی به رگ خواب رای دادند/ رضا عطاران چهره موثر سینما در سال 96 با رای روزنامه نگاران

 به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نخستین جایزه آکادمی سینماسینما با دبیری کیوان کثیریان و ریاست کیانوش عیاری شب گذشته با حضور تعدادی از هنرمندان و اهالی رسانه در هتل انقلاب پارسیان برگزار شد و اجرای آن را رامین حیدری فاروقی مستندساز به عهده داشت.

در ابتدای این مراسم که با اجرای همراه بود، کیانوش عیاری رئیس آکادمی سینماسینما به حضار خوشامد گفت و عشق را دلیل این گردهمایی بر شمرد.

پس از آن کیوان کثیریان دبیر نخستین جایزه آکادمی سینماسینما به توضیح کوتاهی در مورد روند شکل گیری این جشن پرداخت و گفت:  امیدوارم این جشن که کاملاً مستقل است، باعث رونق فضای سینما باشد.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که هر رأیی که به دستمان می‌رسد مثل ناموس از آن مراقبت می‌کنیم چون اعتقاد داریم این شفافیت در سایه امانت‌داری رخ می‌دهد.

در ادامه این مراسم لوح سپاس و تندیس بهترین فیلم کوتاه به بهمن و بهرام آرک برای فیلم حیوان، لوح سپاس و تندیس بهترین مستند به آزاده موسوی و کوروش عطایی برای مستند در جستجوی فریده، دیپلم افتخار بهترین فیلمساز اول به اصغر یوسفی نژاد برای فیلم ائو و  لوح سپاس و تندیس بهترین فیلمساز اول به احسان بیگلری برای فیلم برادرم خسرواهدا شد.

پس از بخش اول اهدای جوایز، با پخش کلیپی از امیرنادری که این روزها در ونیز به سر می برد،  تحت عنوان پاسداشت یک عمر عشق از این فیلمساز ایرانی تقدیر شد. 

در ادامه محمدرضا اصلانی درباره این هنرمند گفت: چهره امیر نادری نمونه رشد، تحول و پشتکار است. او هر سه عامل را در خود دارد و یک نمونه انسان زنده است که خود ساخته و خود جوش است و با هوش هیجانی و درک لحظات، از درون یک سینمای تجاری، شکل و سامان خودش را گرفته و قدم‌به‌قدم به سینمای هنری و واقع‌نگر رسیده اس. او برای به دست آوردن زبان سینمایی و انعکاس سبک زندگی تلاش کرد، سبکی که یک زندگی را به نمایش می‌گذارد.

این کارگردان و مدرس سینما افزود: امیر نادری  او و مسیر فیلمسازی‌اش الگوی امیدبخشی برای نسل امروز که مشکلات زیادی دارند و سرخورده هستند می‌تواند باشد و در هر موقعیتی سینماگر است؛ سینماگری که شایسته ایران و جهان است.

در بخش دیگری از این مراسم فیلمی از ابراهیم گلستان در تمجید از امیر نادری پخش شد و سپس محمود دولت‌آبادی هم با حضور بر روی سن، خاطراتی از سخت کوشی این هنرمند تعریف کرد. بر اساس اعلام مسئولین این جشن، لوح و یادبودی که برای امیر نادری در نظر گرفته شده است، طی مراسمی به دست وی خواهد رسید.

پس از این بخش،   پوری بنایی، رضا کیانیان و گلی ترقی برای اهدای تندیس مهرگیاه و لوح سپاس بهترین بازیگر زن به لیلا حاتمی برای فیلم رگ خواب به روی سن آمدند  که حمید نعمت اله به‌نمایندگی از او جایزه را دریافت کرد.

در ادامه نوید محمدزاده برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا تندیس مهرگیاه و لوح سپاس بهترین بازیگر مرد را از دست پوری بنایی، رضا کیانیان و رؤیا نونهالی دریافت کرد.

کمال تبریزی و فرید مصطفوی نیز جایزه و تندیس بهترین فیلمنامه را به وحید جلیلوند و علی زرنگار برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا اهدا کردند.

در این بخش از برنامه نوبت به اهدای جایزه به رضا عطاران، چهره مؤثر سال 96 رسید که با نظر سنجی از 170 نفر از اهالی رسانه انتخاب شده بود. به همین مناسبت، در ادامه فیلم کوتاهی از عبدالرضا کاهانی پخش شد که در حالتی عجیب از خود گرفته بود و با لحنی طنز درباره عطاران سخن گفت.

کاهانی در بخشی از این ویدئوی ارسالی گفت: خوشحالم که عطاران بهانه‌ای شد تا با شما صحبت کنم، اما کاش عطاران رئیس جمهور، نماینده مجلس و همه‌کاره بود چون اگر هرجایی او بود وضع بهتر از این بود. به‌زودی از هر فرصتی برای همکاری با عطاران استفاده می‌کنم.

رضا عطاران هم در واکنش به این کلیپ با خنده  گفت: صحبت‌های آخر کاهانی مثل نفرین بود برای مثال گفت که رئیس جمهور می‌شدم که این خود نفرین بود!

در پایان این مراسم با همراهی کیانوش عیاری، علیرضا شجاع نوری و هوشنگ گلمکانی، لوح جایزه ویژه بهترین فیلم به بدون تاریخ بدون امضا به وحید و علی جلیلوند و تندیس این بخش با حضور سیروس الوند و سیامک شایقی به همراه اعلام تصویری امیر نادری  به فیلم رگ خواب ساخته حمید نعمت اله اهدا شد.

کثیریان در پایان این مراسم از برگزاری دوره بعدی این آکادمی در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد و پایان بخش این مراسم اجرای موسیقی محلی زنده بود که البته با خروج مهمانان از سالن، با استقبال سردی مواجه شد.

شایان ذکر است که سیدرضا میرکریمی، کیانوش عیاری، جواد طوسی، علی علایی، رویا نونهالی، رضا کیانیان، رضا عطاران، طناز طباطبایی، امیر اسفندریاری، افشین هاشمی، همایون اسعدیان، کمال تبریزی، غلامرضا موسوی، غزل شاکری، فرشته طائرپور، فریدون جیرانی، پوری بنایی، محمود دولت آبادی، احترام برومند، جمشید گرگین، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مهدی رحمانی، نوید محمدزاده، کاوه ایمانی، حمید نعمت الله، سعید عقیقی، مهرزاد دانش، حسین محجوب، مصطفی احمدیان، مهران کاشانی، کاوه صباغ زاده، فرید مصطفوی، علی کریم، اصغر یوسفی‌نژاد، علیرضا شجاع نوری، مونا زندی‌حقیقی، حجت قاسم‌زاده‌اصل، احمد طالبی نژاد، مجتبی میرطهماست، آنا نعمتی، خاطره اسدی، سیروس الوند، عباس یاری، تینا پاکروان، محمدرضا اصلانی، مسعود مهرابی، امیر حاج رضایی، محمد متوسلانی، صالح میرزاآقایی، هوشنگ گلمکانی، شادمهر راستین، محمدحسین خردمندان و ناصر شفق از جمله چهره های حاضر در این مراسم بودند.

 

گزارش تصویری مراسم نخستین جشن آکادمی سینمای ایران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه