English

در پاسخ به موج عنوان شد

اطفای حریق از مشکلات جدی موزه هنرهای معاصر است/مشکل حراج ها فقدان آرت فر است/جشنواره های تکراری ادغام یا حذف می شوند

مظفری توضیحاتی در مورد مرمت موزه هنرهای معاصر و نگهداری آثار گنجینه، حراج ها جشنواره های هنری داد.

اطفای حریق از مشکلات جدی موزه هنرهای معاصر است/مشکل حراج ها فقدان آرت فر است/جشنواره های تکراری ادغام یا حذف می شوند

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست خبری خود، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج گفت:از آغاز مرمت موزه، ۹۸ روز گذشته و بر اساس برنامه ما در حالت خوشبینانه تا ۱۱۶ روز دیگر به اتمام خواهد رسید و در صورت نیاز به تمدید زمان باید محدود و مدیریت شده باشد.

وی افزود: ما ۱۶۰ جبهه کاری داشته ایم که در نما ۲۶ درصد، در محوطه ۱۶ درصد، در گالری ۱۸ درصد، سرویس های بهداشتی ۳ درصد، گنجینه ۱ درصد و در مجموع ۲۱ درصد پیشرفت کاری داشته ایم و این در حالی است که تا کنون وارد مبحث تاسیسات نشده ایم و بر اساس برنامه باید تا کنون ۳۳ درصد پیشرفت صورت می گرفت.

مظفری ادامه داد: راندمان کاری در ماه های گذشته حدود ۴۲ و ۴۳ درصد بوده که آن را به ۶۵ درصد رسانده ایم.

وی در توضیح دلایل تاخیر و تغییر در برنامه مرمت گفت: این موزه از سال ۱۳۵۶ افتتاح شده و طی این سال ها کار جدی در خصوص مرمت آن انجام نشده و هر جبهه ای که باز می شود انبوهی از کار در مقابل ما قرار می گیرد. در عین حال وضعیت اقتصاد و بازار متحول شده و پیمانکار با یک التهاب در بازار مواجه و نیاز بود که بودجه ها به روز و مجوزهای جدید صادر شود.نشست خبری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی

مدیر مرکز هنرهای تجسمی در پاسخ به سوال دیگر موج در خصوص مشکلات نگهداری آثار گنجینه و بیمه آنها هم گفت: اول فکر می کردیم که در اینجا تنها با مرمت سازه روبرو هستیم اما بعد متوجه شدیم که یک مشکل جدی در اطفای حریق و سیستم آتش نشانی وجود دارد که مشاور ویژه ای روی آن کار می کند.

مظفری در مورد شایعاتی پیرامون مفقود شدن برخی آثار حجمی از محوطه موزه هم گفت: پس از اتمام پروسه ثبت دقیق آثار و تطابق لیست ها گزارش صادقانه ای خواهیم داد.

وی افزود: در مورد بیمه آثار، جواب ما منفی نیست اما تا ارزش آثار مشخص نشود امکان بیمه آنها مقدور نیست.

مظفری تصریح کرد: در بسیاری از موزه های دنیا هم به خاطر ارزش بالای آثار امکان بیمه واقعی وجود ندارد اما ما مشاوری را هم در این زمینه مامور بررسی امکانات موجود کرده ایم و در صورت امکان نسبت به این امر اقدام خواهیم کرد.

مدیر کل مرکز هنر های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج در مورد حراج های هنری گفت: در همه دنیا حراج های هنری یکی از ضروریات اقتصاد هنر است، بخشی از مشکل ما به این بر می گردد که پیش از  داشتن  آرت فر به سراغ حراج رفته ایم. در حالیکه در یک روند صحیح باید گالری ها در طول سال اقدام به معرفی هنرمندان و یکی دو آرت فر سالانه برگزار می کنند. سپس هنرمندان و آثار شناخته شده از این طریق به سمت حراج می روند. در این صورت مشکلات موجود هم حل می شود.

وی تاکید کرد: نفس حراج لازم است و در یکی دو سال اخیر یکی دو حراج برگزار شده به اقتصاد هنر کمک کرده است. اما ما باید به ترمیم رابطه گسسته گالری ها و ایجاد زیر ساخت ها و مقدمات برگزاری آرت فرها بپردازیم که نیازمند پاره ای از تغییرات در آیین نامه ها می شود.

مظفری در پاسخ سوال آخر خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج در خصوص بررسی بیشتر جشنواره ها گفت: ما با تعدد و تکثر و عدم خلاقیت در جشنواره ها روبرو هستیم و البته ما با جشنواره های خلاق همکاری کرده و از آنها حمایت خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه