English

مدیر گالری مژده در گفتگو با موج عنوان کرد:

فروش ۵۶ میلیونی آثار کیارستمی در حراج تابستانه گالری مژده/فروش اثر بیست میلیونی شادی قدیریان

دو اثر منحصر به فرد از مجموعه باران عباس کیارستمی در حراج تابستانه گالری مژده به فروش رفت.

فروش 56 میلیونی آثار کیارستمی در حراج تابستانه گالری مژده/فروش اثر بیست میلیونی شادی قدیریان

مژده طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، گفت: در حراج تابستانه ما تا کنون 22 اثر فروش رفته که گرانترین آثار متعلق به عباس کیارستمی، شادی قدیریان و بابک کاظمی بوده است.

وی هدف خود از اعلام این خبر را انتشار یک خبر خوب در اوضاع بد اجتماعی دانست و گفت: ما با اعلام قیمت فروش آثار به دنبال شوآف و خودنمایی نبودیم بلکه می خواستیم بگوییم که اگر آثار خوب از  هنرمندان خوب و به شکل مناسبی ارائه شود در همین اوضاع بد هم می توان در بازار عکس شاهد رونق بود.

مدیر گالری مژده در مورد آثار به فروش رفته تصریح کرد: در هفته نخست، ۲۲ عکس به فروش رسیده که در این میان دو اثر از عباس کیارستمی با امضای این هنرمند فقید در ابعاد 40 در 60 سانتیمتر هر کدام به مبلغ 28 میلیون تومان فروش رفته است. این آثار هیچ کپی دیگری ندارند و با توجه به درگذشت این استاد نخواهند داشت و به نوعی منحصر به فرد هستند. در رتبه بعدی اثری از شادی قدیریان به قیمت 20 میلیون تومان فروخته شده است. در این میان محمد سرخابی سه عکس، بابک حقی کیوریتور این حراج تابستانی و مریم سعیدپور هر کدام دو عکس و شادی قدیریان (یک اثر ازمجموعه قاجار)، بابک کاظمی، مرجانه حسین پور، امید شلمانی، آی تای شکیبافر، الی عابدی، سهیل بهروزی، جلال شمس آذران، قاسم فتحی، آذین راد، حامد نصر آبادیان، مهدیه افشار و غزاله صداقت دیگر هنرمندانی هستند که آثارشان در هفته اول به فروش رفته است.

مژده طباطبایی تاکید کرد: تا اینجا هر اثری که به فروش رفته را تحویل داده و یا به انبار منتقل کرده ایم تا فضای رقابت و فروش برای سایر آثار فراهم شود به جز چهار عکس متعلق به عباس کیارستمی، شادی قدیریان و بابک کاظمی که به دو دلیل تا پایان این رویداد روی دیوار خواهند ماند. اول اینکه علاقمندان که خبر اکران این آثار را می شنوند و به این گالری مراجعه می کنند از دیدنشان محروم نشوند و دوم اینکه پاسخی باشد به برخی از شایعات مبنی بر اینکه چنین آثاری در این حراج حضور نداشته اند.

وی افزود: با توجه به استقبالی که شده مدت برگزاری این فروش را به طور رسمی تا سه شنبه این هفته تمدید کرده ایم و البته آثار را تا ده روز دیگر پس از آن هم برای مشتریان دائمی خود که ممکن است بنا بر دلایلی موفق به مراجعه به گالری ما نشده باشند روی دیوار نگه می داریم.

طباطبایی در پایان تاکید کرد: ما در اینجا یک فروش ویژه برگزار کرده ایم که تا پایان سال در هر فصل ممکن است اتفاق بیفتد که این با برگزاری حراج (اوکشن) کاملا متفاوت است و اصولا برگزاری حراج کار ما نیست و باید توسط دفاتر حراج برگزار شود و ما عادت نداریم که در کار دیگران دخالت کنیم.

شایان ذکر است که در این رویداد عکس‌هایی از ۷۸ عکاس از چهار نسل هنر کشور و با قیمتی بین سیصدهزار تومان تا 28 میلیون تومان به نمایش و فروش گذاشته است. حراج تابستانی عکس گالری مژده، دوم شهریور ماه آغاز شده و تا سیزدهم شهریور در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷، زنگ اول برپاست. علاقه‌مندان غیر از شنبه، از ساعت ۱۶ می‌توانند برای مشاهده آثار و خرید به این گالری مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی