English

ویژه برنامه های صدا و سیما در ایام حج اعلام شد

رییس ستاد حج و زیارت صدا و سیما همزمان با گرامیداشت هفته حج، از تولید و پخش برنامه هایی متناسب با این ایام در شبکه های تلویزیون خبر داد.

ویژه برنامه های صدا و سیما در ایام حج اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سیما، حسن گروسی رییس ستاد حج و زیارت صدا و سیما با اشاره به شعار حج 97 مبنی بر «حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» بیان کرد: به منظور تحقق این شعار، شورای طرح و برنامه حج و زیارت صداوسیما با حضور نمایندگان حوزه های مختلف سازمان تشکیل شده است و معاونت های مختلف اعم از سیما، صدا، خبر، برون مرزی و فنی، تولید و پخش برنامه هایی ویژه را در دستور کار قرار داده اند.

وی تاکید کرد: با آموزش تمامی جنبه های مرتبط با این سفر معنوی شامل موضوعات فرهنگی، مسائل سلامت و پزشکی، بحث‌های مرتبط با هواپیمایی، آشنایی با فرهنگ میزبان، آداب مهمانی، فرایض حج و دیگر موارد مورد نیاز زایران و خانواده های آنها در دستور کار برنامه سازان قرار می گیرد.

گروسی از حضور حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در برنامه های «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو و «گفتگوی قرآنی» شبکه قرآن و معارف سیما در ایام حج خبر داد و گفت: پخش دعای کمیل، ندبه، عرفه و دیگر برنامه های بعثه نیز همچون سال های پیش در دستور کار شبکه های سیما قرار گرفته است که همواره با استقبال هم میهنان روبه رو بوده است.

رییس ستاد حج و زیارت صدا و سیما با اشاره به برنامه های هفته گرامیداشت حج اضافه کرد: از اول تا هفتم ذی القعده و همزمان با هفته گرامیداشت حج برنامه‌هایی با موضوع اهمیت و جایگاه حج در جهان کنونی اسلام و تحلیل مسایل مرتبط با این رویداد روی آنتن شبکه های سیما می رود.

وی ۲ برنامه «با کاروان» و «روضه رضوان» محصول شبکه های یک و دو را از جمله برنامه هایی دانست که در طول این ایام به طور مشخص به مقوله حج می پردازند و اضافه کرد: همچنین در طی این هفته برنامه های معارفی شبکه ها همچون «آفتاب شرقی» (شبکه یک) و «تا نیایش» (شبکه پنج) به صورت موضوعی به حج تمتع ۹۷ می پردازند.

 مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران و کارگزاران حج امسال، گفت: بحث ایمنی، عزت و رفاه حجاج از نکات مهم حج امسال است، بنابراین یکی از رسالت های رسانه اطلاع رسانی سریع و دقیق اخبار این امور خواهد بود و تمهیداتی اندیشیده شده تا اخبار و اطلاعات به صورت لحظه ای منتشر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه