English

معاون فرهنگی سازمان اوقاف:

طرح ضیافت الهی در ۲۴۵۱ بقعه در سراسر کشور برگزار می شود

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح ضیافت الهی در ۲۴۵۱ بقعه در سراسر کشور با ایجاد فضای انس با قرآن، نشر معارف دینی و ایجاد فضای معنوی برگزار می‌شود

طرح ضیافت الهی در ۲۴۵۱ بقعه در سراسر کشور برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری طرح ضیافت الهی و برنامه‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان که صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف، حجت الاسلام والمسلمین علی مقنی و حجت الاسلام والمسلمین موسوی متقی در ساختمان مهر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی، در خصوص برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه در این ماه اظهار کرد: هر سال سازمان اوقاف در مناسبت‌های مختلف برنامه ریزی‌های لازم را اجرا و طراحی می‌کند. یکی با محوریت اجرای موقوفات و دیگری برگزاری مراسم‌های مختلف در امامزادگان و بقاع متبرکه. ما در ماه مبارک رمضان در پی اجرای امینانه خیرین نیک اندیش و همچنین اجرای نیات واقفین هستیم که با درنظر گرفتن ظرفیت امامزادگان و استقبال مردم از این آستان‌های مقدس، بخشی از برنامه‌های خود را در جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف خواهیم داشت.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در ۲۴۵۱ بقعه در سراسر کشور طرح ضیافت الهی با ایجاد فضای انس با قرآن، نشر معارف دینی و ایجاد فضای معنوی برگزار می‌شود، بیان کرد: طرح ضیافت الهی امسال نیز با حضور مبلغان حوزه‌های علمیه با اجرای برنامه‌های سخنرانی تفسیر قرآن، بیان احکام، نشر معارف دینی و سبک زندگی اسلامی برگزار می شود. همچنین در خصوص برپایی نماز ما در همه امامزادگان یک نوبت و در برخی از آستان ها دو نوبت نماز جماعت را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان برپایی خیمه‌های معرفت افزود: یکی از موضوعات مهم ما برپایی خیمه‌های معرفتی است که در پاسخ به شبهات دینی، مشاوره به زائران و با در نظر گرفتن برنامه‌های جانبی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. البته باید عنوان کرد که ما در هر شب از ماه مبارک رمضان جشن رمضان را به صورت "استیج" برای مردم خواهیم داشت.

برپایی ۱۲۵۰ کرسی تلاوت قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ۱۲۵۰ امامزاده کشور گفت: امسال نیز با حضور مبلغان کلاس‌های تفسیر قرآن را داریم که پیش از آن مبلغان براساس کتاب تفسیر قرآن حجت الاسلام والمسلمین قرائتی آموزش دیده اند و آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

اجرای نیات واقفین در ۱۸۰۰ امامزاده کشور

وی پیرامون برپایی سفره‌های افطاری در امامزادگان اظهار کرد: برنامه افطار با عنوان «افطاری ساده»، بر اساس اجرای امینانه خیرین در ۱۸۰۰‌ امامزاده برپا خواهد شد. همچنین ویژه برنامه «زندگی به رنگ خدا» ویژه بانوان برگزار خواهد شد و به مهارت های فردی، ازدواج و تحکیم خانواده و تربیت فرزند اشاره می‌شود. با توجه به اینکه ما در ماه مبارک رمضان وفات حضرت خدیجه (س) را داریم، ویژه برنامه‌ای با نام «خدیجه مادر امت» را خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که از سال‌های گذشته شروع شد، وقف مصحف قرآنی است که امسال مردم شریف ما می‌توانند با ۷ هزار تومان هدیه، واقف یک جلد قرآن کریم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی با اشاره به تبیین شعار سال در طرح ضیافت الهی افزود: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کنیم تبیین شعار سال است. با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم، مقام معظم رهبری، حمایت از کالای ایرانی را شعار سال مطرح کرده اند. ما نیز از این ظرفیت استفاده کردیم و جزواتی برای مبلغان تعبیه شده و برپایی مجموعه‌های نمایشگاهی و تبلیغاتی را درامامزادگان در نظر گرفته ایم.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های شب‌های قدر گفت: بیش از ۲۵۰۰ امامزاده در شب‌های قدر مهیای خدمت رسانی به زائران هستند. همچنین مانند سال گذشته در نظر داریم تا بحث مناجات خوانی را هر شب در ۴۰۰ امامزاده کشور داشته باشیم و هر شب مراسم احیا تا صبح برگزار شود.

در ادامه برنامه، حجت الاسلام و المسلمین علی مقنی معاون تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی سازمان اوقاف گفت: امسال ۱۱۰ محفل قرآنی در بقاع متبرکه با حضور قاریان بین المللی از کشور ایران، مصر و افغانستان در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود. همچنین  ۸ محفل رسانه‌ای با حضور قاریان ممتاز برگزارخواهد شد. البته این دوره از محافل قرآنی موضوع محور است که در ۱۷۰۰ بقعه متبرکه ترتیل‌خوانی برگزار می‌شود و این  ترتیل خوانی ها از ۴۶ بقعه و امامزاده در سراسر کشور پخش خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه