English

از بخش خصوصی در جشنواره فیلم کوتاه حمایت می شود

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به حضور بخش خصوصی در جشنواره فیلم کوتاه گفت: ما از فعالیت بخش خصوصی در این زمینه حمایت می کنیم.

از بخش خصوصی در جشنواره فیلم کوتاه حمایت می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید صادق موسوی با اشاره به اهمیت توجه به حضور فیلم کوتاه در بخش بین الملل گفت: انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری بخش خصوصی برنامه ای را ایجاد کرده است تا چهار بخش مغفول فیلم کوتاه را توسعه دهیم و حتی بخشی از آن را ایجاد کنیم. فیلم کوتاه همیشه حضور جشنواره ای داشته ولی حضورش در بازارهای بین المللی و یا شبکه های تلویزیونی بسیار کمرنگ است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تاکید بر اینکه سینمای کوتاه ایران نیازمند حضور در بازارهای بین المللی و شبکه های تلویزیونی است، بیان کرد: با تحولات تکنولوژی که وجود دارد دیگر نیازی به حضور فیزیکی در کشورهای مختلف برای معرفی آثار سینمای کوتاه نیست به همین دلیل پلت فرم جدیدی را با همکاری موسسه ایده آل سینما طراحی کردیم تا بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: ایجاد فرصت برای جذب سرمایه گذار و اسپانسرها و آشنایی آنها با استعدادهای جوان یکی از اهداف ما تا هنرمندان جوان بتوانند ایده های نوی خود را برای سرمایه گذاران مطرح کنند. این بخش شرایطی را فراهم می کند تا بتوان طرح ها و فیلمنامه های استعدادهای جوان به داخل و خارج از کشور معرفی کرد.

وی افزود: مورد بعدی در این پلت فرم این است که شرایطی فراهم می شود تا اطلاعات همه عناصر فیلم کوتاه را در یک جا داشته باشیم و بدانیم کدام یک از عوامل حرفه ای پشت صحنه فیلم کوتاه مشغول به کار هستند.

این مدیر سینمایی تاکید کرد: در حال حاضر مناسبت های تولید فیلم کوتاه دوستانه است و برای اینکه بخواهیم هزینه های خود را کاهش دهیم از دوستان خود برای فیلمبرداری، صدابرداری و حتی تدوین استفاده می کنیم ولی برای ارتقای سطح کیفی فیلم کوتاه نیازمند آن هستیم تا عوامل حرفه ای این بخش از سینما در کنار هم جمع شوند.

این مدیر سینمایی همچنین اعلام کرد: باید شرایطی فراهم شود تا این پلت فرم آخرین اخبار و رویدادهای حرفه ای را داشته باشد و در کل به یک بانک اطلاعاتی فعالان این حرفه تبدیل شود و اطلاعات را در اختیار فیلمسازان قرار دهد.

موسوی بیان کرد: مساله دیگر، توجه به تولید مشترک در حوزه فیلم کوتاه است، به این معنا که با استفاده از این پلت فرم تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار خارجی و تولید مشترک بین ایران و کشورهای خارجی بیشتر می کنیم زیرا پخش و حضور بین المللی فیلم های کوتاه با وجود یک شریک هنری و سرمایه گذار خارجی می تواند موفق تر باشد.

وی ادامه داد: شکی در این نیست که حضور فیلم کوتاه در جشنواره های بین المللی با موفقیت های بسیاری همراه بوده است و ما طی یک سال گذشته نزدیک به 200 جایزه بین المللی داشته ایم و شکی نیست با تولیدات مشترک می توانیم موفقیت های بیشتری در حوزه بین الملل داشته باشیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: مورد آخر نیز بحث پخش بین المللی فیلم کوتاه در بازارهای تخصصی و راهیابی به تلویزیون، VOD، شبکه های محلی و ویدیوهای خانگی است.

موسوی در پایان گفت: خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه پخش بین المللی فیلم کوتاه وارد شده که این امر اتفاق خوبی است و بی شک از بخش خصوصی برای این نوع از فعالیت ها حمایت می کنیم همان طور که پلت فرم مورد نظر نیز با حمایت از بخش خصوصی صورت گرفته حتی می توان گفت در این طرح 66 درصد از هزینه توسط بخش خصوصی تامین شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه