English

آیت الله جوادی آملی:

نباید از اهل بیت دور شد بلکه بایست به فرامین آنها عمل کرد

مرجع تقلید شیعیان گفت: نباید از اهل بیت دور شد بلکه بایست به فرامین آنها عمل و آن را منتشر کرد.

نباید از اهل بیت دور شد بلکه بایست به فرامین آنها عمل کرد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌ الله العظمی  عبدالله جوادی آملی ظهر شنبه در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم با تبریک فرا رسیدن مبعث رسول الله اظهار داشت: مبعث رسول اکرم تجلی خداوند است هر چند که سراسر خلقت تجلی الهی است اما در خصوص بعثت و نزول قرآن در نهج البلاغه آمده است که این تجلی خاصی است.

وی افزود: تنها مانع ما به رسیدن خداوند خود بینی است و باید بدانیم راه و مقصود دور نیست.

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: بهترین تقوا توحید است و همه ما و به خصوص روحانیون باید عهد ببندند که غیر از خداوند به چیزی تکیه نکنیم و بی عرضگی و تبلی بدترین چیز است.

وی گفت: خداوند انبیا و اولیای الهی و امام معصوم را فرستاد و امروز وظیفه ما دست دراز کردن و تمسک به معارف آنها است که نباید از این امر کوتاهی کرد.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه طلابی که ملبس می شوند شناسنامه جدیدی دریافت می کنند، افزود: هر کسی به دنیا می آید شناسنامه عادی می گیرد و هر کسی بزرگ شد خودش شناسنامه اش را انتخاب می کند و نباید از اهل بیت دور شد بلکه بایست به فرامین آنها عمل و آن را منتشر کرد.

این مرجع تقلید بیان داشت: در زمان پیامبر خرافات و هوس رانی وجود داشت که رسول خدا وهن و خیال را به علم تبدیل کرد و گرایش های قومی و قبیله ای را عوض و عقل را به جای هوس قرار داد که در نهایت جاهلیت به عقلانیت تبدیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی