English

رییس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن:

موسسات قرآنی به خوداتکایی و استقلال مالی از دولت تشویق می شوند

فقهی زاده از جمله ابتکارات بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قران را تشویق موسسات قرآنی مردم نهاد برای خوداتکایی و استقلال مالی از دولت دانست و افزود: این مساله در راستای توجه به اقتصاد فرهنگ انجام می شود.

موسسات قرآنی به خوداتکایی و استقلال مالی از دولت تشویق می شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عبدالهادی فقهی زاده گفت: 26 سال قبل این نمایشگاه آغاز به کار کرد و وزارت ارشاد همواره به این کلان پروژه کلان نگاه ویژه ای داشته است. کار وزارت فرهنگ فقط در حوزه سینما و هنر نیست و چنین نمایشگاهی به عنوان یک وظیفه دینی محسوب می شود. 

وی افزود: برگزاری جشن های رمضان در بسیاری از استان ها، برگزاری هفته های قرآن و عترت و دیگر جشنواره های آیات از جمله برنامه های دیگر معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به شمار می رود. 

فقهی زاده در خصوص مقدمات کار نمایشگاه بیست و ششم گفت: اقدامات کار از دی ماه سال قبل شروع شد.  در نهایت توانستیم با اطلاع از سلایق گوناگون در بخش های مختلف این نمایشگاه لحاظ شود. شعار نمایشگاه امسال هم قرآن چلچراغ هدایت، است. 

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: این شعار با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تناسب دارد و با آموزه های استکبار ستیزی انقلاب منطبق است. 

وی درباره اهداف نمایشگاه بیان داشت:  توسعه و ترویج فر هنگ قرآن و عترت، گسترش گفتمان قرآنی جمهوری اسلامی در جهان امروز ، تامین و ارتقا باورهای قرآنی در جامعه و جهت دهی به تولیدات قرآنی از جمله این اهداف است.

وی سیاست های مدنظر در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن را برشمرد و خاطر نشان کرد: توجه به منویات قرآنی امام خمینی و مقام معظم رهبری، تاکید بر ضرورت ترویج قرآن در خانواده، جلب مشارکت حداکثری از بخش خصوصی و نخبگان قرآنی ، توجه خاص به استفاده از فصای مجازی و توجه ویژه به عنصر هنر در انتقال آموزه های قرآن، توجه به مخاطبان کودک و اهتمام ویژه به اقتصاد فرهنگ در جهت اقتصاد مقاومتی از سیاست های این نمایشگاه است. 

فقهی زاده در باره شاخصه های نمایشگاه مذکور گفت:شاخصه های این نمایشگاه شامل چند مورد از جمله اینکه این نمایشگاه را جشنواره ملی و سراسری تلقی می کنیم که منحصرا به چند هفته اختصاص ندارد. اختتامیه این نمایشگاه در ماه رمضان برگزار می شود. همچنین این نمایشگاه فرصتی برای عرضه اثار هنری فاخر است. از دیگر شاخصه های این نمایشگاه این است که بتواند در حدزه فرهنگ دینی ما جریان سازی کند و زمینه ساز درخشش استعدادها شود.

وی افزود: امسال با فراهم کردن زیرساختهای گوناگون بخش بین المللی نمایشگاه را رونق خواهیم داد. راه اندازی سامانه اطلاع رسانی نمایشگاه از دیگر ابتکارات ما در سال جاری خواهد بود. نواوری دیگر فرخوان ایده های نوآورانه است که افراد و نهادهای مختلف می توانند طرح های خود را در این سامانه بارگذاری کنند. 

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: سومین کار نواوریانه ایجاد باشگاه همراهان نمایشگاه در راستای اجرای نظام دریافت پیشنهادات است. اقدام دیگر در همین خصوص تقویت توجه به عترت در ابعاد گوناگون بخصوص در حوزه های بعثت، غدیر، عاشورا ،امام رضا و حصرت مهدی است.

فقهی زاده تاکید کرد: تلاش شده نگاه به نمایشگاه از محلی به عرضه اثار به محلی برای جریان سازی تبدیل شود که پایه گذاران نمایشگاه هم همین مساله را مدنظر داشته اند. علاوه بر این توجه به حوزه اقتصاد فرهنگ و تلاش نهادهای فرهنگی و موسسات قرآنی به سمت خوداتکایی و استقلال از دولت مد نظر قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه