English

جشن میلاد مولای متقیان(ع) در حرم رضوی برگزار شد؛

زائران بارگاه مطهر رضوی در حالی که زمزمه یا علی(ع) بر لب دارند در جشنی که در صحن جامع رضوی برگزار شد شرکت کردند

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در شب و روز میلاد خجسته حضرت امیرالمومنین علی(ع) در حرم مطهر امام رضا(ع) و این عید مبارک را جشن گرفتند.

زائران بارگاه مطهر رضوی در حالی که زمزمه یا علی(ع) بر لب دارند در جشنی که در صحن جامع رضوی برگزار شد شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری موج، به مناسبت میلاد نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حرم ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع)  غرق نور و سرور شده است. پارچه نوشته های بزرگ مزین به نام حضرت علی(ع) در صحنهای حرم مطهر چشم نوازی می کنند.
عطر گلها همراه با عطر معنویتی که در سراسر حرم متبرک قدسی استشمام می شود دلها را نوازش می دهد و زائران شادمان از این عید خجسته ضمن زیارت، سالروز میلاد امام علی(ع) را به فرزند گرانقدرش حضرت رضا(ع) تبریک گفته و عرض ارادت می کنند.
زائران بارگاه مطهر رضوی در حالی که زمزمه یا علی(ع) بر لب دارند در ویژه برنامه‌ جشنی که به همین مناسبت در صحن جامع رضوی برگزار شد نیز شرکت کرده و این میلاد فرخنده و مسعود را جشن گرفتند.
دیشب ویژه برنامه جشن میلاد امیرالمؤمنین(ع) در حرم مطهر رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء پس از اینکه آوای نقاره ها در حرم مطهر رضوی پیچید و میلاد سراسر نور و سرور امیر مومنان(ع) را بشارت داد، با اجرای سیدجواد هاشمی و همچنین شعرخوانی و روایتگری داستان‌هایی از زندگی امام علی(ع) توسط ذاکران اهل بیت(ع) ادامه یافت.
در این مراسم گروه سرود نوجوانان با عنوان "نسیم قدر" به اجرای برنامه و سرودخوانی در وصف مولای متقیان علی(ع) پرداخت و مدیحه سرایی و مولودی خوانی توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع) وشعرخوانی شاعر آئینی سیدحمید برقعی که اشعاری زیبا در وصف مولای متقیان حضرت علی(ع) سروده بود از دیگر برنامه های این جشن میمون و مبارک بود.
یکی از کارشناسان مذهبی حرم مطهر نیز به عنوان سخنران این مراسم در توصیف شخصیت بارز امام علی(ع) و نیز مقام والای پدر سخنانی ایراد کرد و قرائت دعای پرفیض کمیل پایان بخش جشن میلاد امام علی(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه