English

مدیر مسوول نگارخانه ترانه باران:

ورود گردشگران خارجی به کشور روشی موثر برای ارزآوری است

سیده‌محبوبه کاظمی دولابی، طراح و کارآفرین گردشگری هنری گفت: یکی از روش‌های موثر برای ارزآوری را ورود گردشگران خارجی به کشور است.

ورود گردشگران خارجی به کشور روشی موثر برای ارزآوری است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر مسوول نگارخانه ترانه باران و طراح و کارآفرین گردشگری هنری در کشور  با بیان این که رشد و توسعه اقتصادی در دو حوزه هنر و گردشگری با چالش‌هایی مواجه است، اظهار کرد: اول این که برای توسعه گردشگری هنری نیاز به یک هدف و اولویت مشترک و تفکر سیستمی است که منجر به یک برنامه وچشم انداز مشترک در بخش خصوصی و دولتی بشود. دوم اینکه مفاهیم و تعاریف مشترکی از گردشگری هنری باید تدوین و تبیین شود . ضمن اینکه بعد از هدفگذاری و ارائه تعریف مشترک نیازمند برنامه ریزی و تفاهم و انضباط فکری در مدیریت اجرایی گردشگری هنری هستیم تا کمتر دچار تغییر روندها و تصمیمگیری‌ها باشیم.

این دانش‌آموخته مدیریت عالی گردشگری با بیان اینکه گردشگری هنری از عوامل توسعه کشور است، افزود: سالهای پیش، طرح گردشگری هنری به صورت یک طرح کارآفرینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد اما روند کار آنگونه که انتظار بود، جلو نرفت و امید است خود مجمع تشخیص مصلحت وسازمان میراث فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  دیگرانی که در این خصوص احساس مسؤولیت میکنند، کار را خصوصا در موضوع گردشگری هنری با جدیت ادامه دهند.

این فعال اقتصادی فرهنگی یکی از روش‌های موثر برای ارزآوری را ورود گردشگران خارجی به کشور دانست و گفت: از "ماهاتیرمحمد" نقل قول می کنند که گفته "اگر مالزی یکی از پل های تاریخی اصفهان را داشت، ایران را از درآمد نفت بی نیاز می کرد."

کاظمی دولابی افزود: امروز و با گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب و تشکیل، ما نه تنها در برابر خود و فرزندانمان مسؤول هستیم، بلکه می بایست «پاسخگو» هم باشیم که چه زندگی و وضعیتی را برای آنها رقم زده و دستاوردهایمان مثلا در حوزه فرهنگ و گردشگری چه بوده تا در برابر آنها شرمنده نباشیم.

مدیر مسوول نگارخانه ترانه باران که به صورت تخصصی در حوزه‌ی هنرهای ایرانی و اسلامی فعالیت می‌کند، پیرامون گردشگری هنری گفت: هدف ما از گردشگری هنری (Art Tourism) که دارای پتانسیل جذب سرمایه میباشد، علاوه بر افزایش میزان گردشگران و اقامت آنان، فعال کردن پتانسیل و استعداد‌های اقتصادی عرصه هنر است تا از طریق معرفی و فروش آثار هنری و محصولات فرهنگی و هنری بتوان موجب کارآفرینی و اشتغالزایی و همچنین تقویت معاش هنرمندان شده و با ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی هنر، باعث افزایش انگیزه آنان برای ادامه فعالیت شد.

وی خاطرنشان کرد: پرواضح است زمانی که از گردشگری هنری سخن میگوییم، منظور صرفاً تأمین درآمد و معاش زندگی چند هنرمند نیست بلکه در یک سیستم گردشگری هنری منضبط، مشاغل و افرادی بسیاری وارد بازار کار و سرمایه میشوند و در کنار کار اقتصادی آنها، نشاط جامعه نیز بیشتر میشود.

این طراح و کارآفرین گردشگری هنری گفت: زنان کشور ما خصوصاً زنان سرپرست خانواده و خانمهایی که بصورت مستقل زندگی می کنند، هم نیازمند اشتغال بوده و ما می بایست با توسعه زیرساختهای مورد نیاز اشتغال برای آنها، مانع یأس و افسردگی آنها شویم.

توسعه گردشگری هنری موجب ارزآوری و کارآفرینی میشود

کاظمی دولابی افزود: ضمن اینکه امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز نقش غیرقابل انکاری در زندگی ما ایفا کرده و می‌بایست بهره کافی و مفید را از آنها در گردشگری هنری و ایجاد اشتغال برای زنان ببریم. چراکه تولید ثروت و ارزآوری هنر و گردشگری هنری باعث کارآفرینی و اشتغالزایی می شود  و امید به ایران و آینده را در نسل جوان کشور بیشتر میکند.

کاظمی دولابی در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی نگارخانه ترانه باران که مدیر مسؤولی آن را بر عهده دارد، گفت: دومین حراج باران به عنوان «اولین رویداد گردشگری هنری» در سال ٩6 نیز به مانند سال پیش با محوریت هنرهای ایرانی و اسلامی خط و خوشنویسی و با وجود شرایط سخت اقتصادی  برگزار شد که در اینجا لازم میدانم از همه کسانی که این حراج را یاری دادند، خصوصا استاد فرهیخته و گرانسنگ، «غلامحسین امیرخانی» و همچنین اساتید و هنرمندان ،کارشناسان،مشاوران،همکاران،مسئولین،فعالین اقتصادی،مجموعه داران و... تشکر کنم.

و در آخر این دانش‌آموخته مدیریت عالی گردشگری درباره اهمیت توجه به گردشگری هنری گفت: میبایست گالری‌ها، تئاترها، سینماها و کنسرت‌ها که بخشی از ارکان  اصلی «گردشگری هنری» هستندو همچنین حوزه ی مهم صنایع دستی، را یاری داد و آنها را به نحو احسن در خدمت توسعه و بهبود رفاه و آرامش کشور درآورد.

که توجه به این امر علاوه بر تاثیر در توسعه ی اقتصاد کشور در توسعه ی روستای و مناطق کمتر توسعه یافته بر اشتغال زنان نیز تأثیر بسزایی دارد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه