English

اسامی هنرمندان دهمین جشنواره تجسمی فجر اعلام شد

دبیر اجرایی دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از آخرین جزئیات دهمین جشنواره تجسمی فجر خبر داد و اسامی هنرمندان را اعلام کرد.

اسامی هنرمندان دهمین جشنواره تجسمی فجر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیان این که جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش رقابتی و مدعو برگزار می شود، اظهار کرد: در بخش رقابتی ۸۸ اربربربثر به نمایش درمی آید. بخش مدعو جشنواره شامل نمایش آثار گالری ها، هنرمندان استان ها و پروژه های هنری و آثار هنرمندان است که در موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته می شود. همچنین نمایشگاه هایی برای مفاخر هنرهای تجسمی، بخش ملل و هنرمندانی که از جشنواره های بین الملل جوایزی کسب کرده اند، برنامه ریزی شده است.

سیاهکارزاده با اشاره به فراهم کردن شرایط اجرایی جشنواره بیان کرد: برگزاری جشنواره در چند مجموعه مهم نمایشگاهی، هماهنگی لازم با مجموعه ها و هنرمندان، انتقال آثار، آماده کردن فضا و چیدمان آثار و همچنین هماهنگی با استان ها برای برگزاری جشنواره کار گسترده ای است که به دقت و فعالیت جدی نیاز دارد و خوشبختانه با تلاش ستاد و همراهی مجموعه های دیگر امور جشنواره به نحو مناسب اجرایی شد.

وی همچنین با تاکید به نقش موثر و فعال گالری ها در جریان هنرهای تجسمی و معرفی هنرمندان افزود: امسال برای نخستین بار تعدادی از گالری های تهران در تعامل با جشنواره هنرهای تجسمی فجر، آثاری را در جشنواره ارایه می کنند. گالری پردیس ملت چهار اثر از زهرا غیاثی، گالری ساربان ۲۹ اثر از علی صادقی، گالری سیحون ۲ اثر از آرش نظری، گالری شمس چهار اثر از عسل فلاح، گالری ویستا هشت اثر از کامبیز درمبخش، گالری هپتا چهار اثر از سعید دافعی و گالری هما ۶ اثر از ابو شاهی را در دهمین جشنواره به نمایش می گذارند. همچنین گالری آرت سنتر آثاری از ۱۲ هنرمند را در جشنواره به نمایش می گذارد. محمد احصایی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، ژازه تباتبایی، مهدی سحابی، منوچهر نیازی، محمدعلی ترقی جاه، منوچهر صفرزاده، علیرضا کریم پور، سعید نقاشیان، مهدی نبوی، شهرزاد دریازاده و محمد حمزه ای هنرمندانی هستند که آثارشان از سوی این گالری به جشنواره فرستاده شده است.

دبیر اجرایی جشنواره همچنین بیان کرد: جشنواره تجسمی فجر در این دوره برای مشارکت و حضور هنرمندان استان ها، فراخوانی را برای برگزاری بخش هنرمندان استان ها اعلام کرد که در ابتدا ۲۵ استان برای مشارکت در جشنواره متقاضی شدند و در نهایت مدیران هنری جشنواره فجر استان که نسبت به وضعیت، شرایط هنری و آثار هنرمندان استان خود آگاهی کامل دارند از سوی دبیرکل جشنواره  منصوب شدند. در این بخش مدیر هنری هر استان آثار یک هنرمند شاخص استان خود را در نمایشگاه جشنواره در موسسه صبا به نمایش می گذارد.

وی افزود: از سوی دیگر در هر استان نمایشگاهی از آثار هنرمندان آن استان برگزار  می شود که بدین شرح است

استان                            مدیر هنری جشنواره                          هنرمند

آذربایجان غربی                 یاسر قادر                                  علیرضا قوجاری

اردبیل                             حجت مجرد                              شهرام رضایی

اصفهان                        مهدی وفامهر                               علی محبوبی صوفیانی

البرز                           فرج الله اتابکی                                  منصور آذری

تهران                        احمد رویایی                                 صادق تبریزی

چهار محال و بختیاری   احمد تاجی                                  احسان خاکسار حقانی دهکردی

سیستان و بلوچستان   حسن اصغری                           علی راشکی

فارس                     مرضیه احمدی فخر                          بهروز مسلمی

قزوین                    مجید کاظمی                                محمد مهدی چیت سازها

کردستان                                                                لاله یزدان جو

گیلان                      غلامرضا ژاله                               حسین محجوبی

همدان                    غلامرضا شاملو                            وحید خضایی

یزد                     میلاد شریفی زاد                               ندا نکویی

دبیر اجرایی دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: پروژه ها و آثاری نیز در بخش مدعو جشنواره به نمایش گذاشته می شود. پروژه های نقاشی خط از عذرا عقیقی بخشایشی، احمد محمدپور، عین الدین صادق زاده، احمد آریامنش، آثار و پروژه هایی از نسرین شاپوری، رضا قره باغی، رضا مهدی زاده، مرضیه جعفرپور، منصوره حسینی، ایران درودی، حسن قائمی، امیر راد، مجتبی آقایی، اصغر کفشچیان مقدم، پروژه ای از بهروز دارش بر اساس اثر خود و فرزانه وزیری تبار، ۲ پروژه منیژه صحی بر اساس آثار فریده شاهسوارانی و سمیرا اسکندرفر و پروژه ای از جمشید حقیقت شناس در این بخش ارایه می شود.

وی افزود: یکی دیگر از بخش های دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بخش ویژه ستارگان است که به معرفی هنرمندانی می پردازد که در جشنواره ها و رویدادهای بین المللی برگزیده شده و جوایزی گرفته اند. در این بخش با همکاری انجمن های تخصصی هنرهای تجسمی فهرستی از هنرمندانی که در یک سال اخیر در رویدادهای بین المللی جایزه گرفته اند، تهیه شد که نمایشگاهی از نمونه ای از آثار و جوایز این هنرمندان از ۱۰ بهمن تا چهارم اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

سیاهکارزاده در پایان گفت: بخش ملل این دوره جشنواره نیز به نمایش آثاری از کشورهای یونان، مکزیک و افغانستان اختصاص دارد که این نمایشگاه ۱۸ بهمن تا چهارم اسفند در موسسه اکو برگزار می شود. همچنین مفاخر هنرهای تجسمی جشنواره در اختتامیه نشان عالی جشنواره هنرهای تجسمی فجر دریافت می کنند و در این دوره جشنواره نمایشگاهی نیز از آثار این هنرمندان از ۱۵ بهمن تا چهارم اسفندماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه