English

آیت‌الله مدرسی یزدی:

اجازه نقد لائیک‌ها و سکولارها را به صورت جدی بدهیم

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: بهتر است به جای نقد حکومت زمان معصوم(ع) و تجویز نقد پیغمبر (ص)، به صورت جدی مجوز نقد لائیک‌ها و سکولارها را بدهیم.

اجازه نقد لائیک‌ها و سکولارها را به صورت جدی بدهیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله مدرسی یزدی در درس خارج فقه روز گذشته خود اظهار کرد: اگر کسی یک مقدار به مسائل اجتماعی توجه داشته باشد (غیرقابل نقد بودن معصوم) و یا یک مقدار تعهد داشته باشد مطلب واضح دینی و مورد قبول عامه است، چه رسد به اهل فن و متخصصین، چه رسد به اینکه آن را معکوس جلوه دهد، و در این زمینه باید به مثل این افراد نصیحت کرد که هر چه دیگران به دهنتان می‌گذارند تکرار نکنید و هر چه در گوشتان می‌خوانند باور نکنید. 

عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از افرادی که نقد معصومین را جایز می‌دانند افزود: چرا نقدی که باید برای مصالح مردم باشد و در مقابل بیگانگان بکار رود، نابجا به کار می‌رود و آیا بهتر نیست بجای نقد حکومت زمان معصوم(ع) و تجویز نقد پیغمبر (ص)، به صورت جدی مجوز نقد لائیک‌ها و سکولارها را بدهیم و در همین زمینه افکاری را که از ماورای مرزها القا می‌شود نقد کنیم.

آیت‌الله مدرسی یزدی نقد صوری و نمایشی را رد و بر اثرگذاری نقد بر اعمال و گفتار و تصمیم گیری‌ها تأکید کرد و گفت: اگر ما گوش شنوایی برای نقد داشتیم، آیا ناقدی خبیرتر، دلسوزتر و عالم‌تر از مقام معظم رهبری داریم و چقدر نصیحت‌ها و نقدهای دلسوزانه، مشفقانه و عالمانه ایشان در رفتار ما تأثیر داشته است.

وی در ادامه افزود: اگر نقدهای دلسوزانه مقام معظم رهبری تأثیر داشت، پس چرا باید ایشان در بیانات اخیر بفرمایند: پیش از اینکه علنی تذکر بدهم، تذکرات و اوقات تلخی‌ها در مجالس، خصوصی بوده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ‌در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری واقعاً استوانه حلم، تحمل و صبر است، افزود: چرا باید ایشان تذکری را که همراه با اوقات تلخی باشد بدهند ، پس یعنی به آن تذکرات ، ترتیب اثر داده نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه