English

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت

بررسی نحوه چگونگی اداره صدا و سیما در مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیسون فرهنگی مجلس اخیرا طرح های مربوط به صدا و سیما را در دستور کار خود قرار داده که یکی مربوط به نحوه چگونگی اداره صدا و سیما و دیگری بررسی راه اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی است.

بررسی نحوه چگونگی اداره صدا و سیما در مجلس

به گزارش خبرگزاری موج، احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس که به همراه محمد اسماعیل سعیدی و عباس سرمست نمایندگان تبریز و از دبیران کمیسیون فرهنگی مجلس از بخش هایی از معاونت برون مرزی دیدار کرد، گفت: با بررسی عملکرد شبکه های برون مرزی مشخص است این معاونت ماموریت های خود را در شبکه های رادیویی و تلویزیونی در حوزه ها و کشورهای مختلف به خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: کمیسون فرهنگی مجلس اخیرا طرح های مربوط به صدا و سیما را در دستور کار خود قرار داده که یکی مربوط به نحوه چگونگی اداره صدا و سیما و دیگری بررسی راه اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی است.

این نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین بیان کرد: در حوزه بودجه تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده بر این است که سهمی از بودجه سالانه دولت را برای هزینه های تولید محتوای صداوسیما به ویژه در بخش برون مرزی اختصاص دهد.

در این نشست که مهدی مجتهد قائم مقام معاونت و حسینی خبیر مدیر روابط عمومی برون مرزی حضور داشتند، پیمان جبلی معاون برون مرزی با تشریح فعالیت های شبکه های رادیویی و تلویزیونی این معاونت گفت: برنامه سازی و اقداماتی که در شبکه های برون مرزی صورت می گیرد با شبکه های داخلی رسانه ملی قابل قیاس نیست چرا که حوزه فعالیت و مخاطبان ما در خارج از مرزها هستند.

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی هایی در داخل کشور، رسانه ملی در مقایسه با دیگر رسانه ها بی رقیب است اما در شبکه های برون مرزی رقبای بسیار جدی داریم. ضمن اینکه خنثی کردن دسیسه ها و توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده شبکه های برون مرزی است اما مسئولان کمتر  با وظایفی که برون مرزی بر عهده دارد، آشنایی دارند و توجه چندانی به این شبکه ها نمی شود.

جبلی همچنین تصریح کرد: در حوزه برونمرزی با کارشکنی های حاکمیت جهانی روبه رو هستیم و نخستین جایی که در بحث تحریم ها در معرض آسیب قرار می گیرد شبکه های برونمرزی است چراکه ماهواره ها، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و قوانین مربوط به آنها در اختیار ما نیست.

وی در ادامه سخنان خود به یکی دیگر از دغدغه های معاونت اشاره و بیان کرد: در شبکه  های داخلی برای جذب نیرو شاید ده ها و صدها هزار جامعه آماری وجود داشته باشد اما برای جذب نیرو در شبکه های برون مرزی به علت وجود زبان ها و گویش های گوناگون با محدودیت مواجه هستیم.

رسانه باید زودتر از حاکمیت پیام خود را منتقل کند

معاون برون مرزی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و اینکه پیام انقلاب اسلامی راه خود را باز کرده و به اقصی نقاط جهان رسیده است، گفت: رسانه باید زودتر از حاکمیت پیام خود را منتقل کند و همین مسئولیت رسانه ملی را سنگین تر می کند.

وی در ادامه سخنان خود درباره ساختار معاونت برون مرزی گفت: تحولات بزرگی در ۲۰ ساله اخیر در حوزه برون مرزی اتفاق افتاده است و حدود ۲۰‌سال پیش تنها چند رادیو و یک سیمای عربی در این معاونت وجود داشت و شبکه های تلویزیونی به گستردگی امروز نبود ولی امروزه معاونت برون مرزی وارد رقابت جدی با دیگر رسانه ها شد و شبکه های العالم، پرس تی وی، هیسپان تی وی و ... را راه اندازی کرد. رادیوها نیز از ۱۰ رادیو به ۳۴ رادیو با بیش از ۳۰ زبان رسید ولی متاسفانه حمایت های مسئولان از شبکه های برون مرزی با گسترش و افزایش حوزه مخاطبان همسان نبود و در این مدت نتوانستیم منابع پایدار و مستقل مالی برای برون مرزی تامین کنیم.

جبلی در پایان با ابراز امیدواری از افزایش حمایت های نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس از معاونت برونمرزی عنوان کرد: با افزایش همکاری ها و حمایت های نمایندگان مجلس می توان علاوه بر معرفی بیشتر و بهتر شبکه های برون مرزی، همچون گذشته برای انعکاس واقعی از ایران امروز گام های اساسی و مهمی برداریم.

هیات نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین از شبکه های العالم، سحر و اداره کل خبر و تفسیر بازدید کردند و با عملکرد این مجموعه ها آشنا شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه