English

مصطفی رحماندوست:

باید مفاهیم قرآنی را از سیاست جدا کنیم

مصطفی رحماندوست گفت: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه ی گسترش مفاهیم قرآن کریم به آن توجه کرد این است که باید مفاهیم قرآنی را از سیاست جدا کنیم تا بتواند تاثیر خود را به خوبی بگذارد.

باید مفاهیم قرآنی را از سیاست جدا کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی رحماندوست در گفتگویی در خصوص راهکارهای گسترش بیشتر آزمون ها قرآن کریم و به طور کلی بسط مفاهیم بیشتر آن در جامعه اظهار کرد: یکی از  موضوعاتی که باید در حوزه ی گسترش مفاهیم قرآن کریم به آن توجه کرد تا بتواند تاثیر خوبی بگذارد این است که باید  مفاهیم قرآنی را از سیاست جدا کنیم.

وی با اشاره به این که جامعه کنونی راه های سنتی را دیگر نمی پذیرد، افزود: برای گسترش مفاهیم و آموزه های قرآن کریم باید به گونه ای قدم برداشت تا انسان مدرن امروز آن را بپذیرد، بنابراین باید از راه های ارتباطی مدرن برای ترویج مفاهیم قرآن کریم استفاده شود.

نیازمند تکنولوژی تربیت هستیم

رحماندوست گفت: ما در حال حاضر به طور کلی،به شدت نیازمند تکنولوژی تربیت هستیم،زیرا خواه نا خواه حیطه ی کودکان از مفاهیم انسانی گرفته می شود.و من قبلاً هم پیشنهاهایی در خصوص چگونگی ترویج قرآن و مفاهیم آن از طریق بازی های دیجیتال و دیگر راه های مدرن داده بودم که متاسفانه به آن توجهی نشد.

گفتنی است مصطفی رحماندوست معروف به شاعر صد دانه یاقوت، (زاده نخستین روز تیرماه ۱۳۲۹، همدان) شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان است.

او پس از اخذ مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد و سپس به عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش آموز، سردبیر و پدیدآورنده سروش کودکان و نوجوانان به فعالیت خود ادامه داد. او همچنین به مدت سه سال مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده است که بنابر گفته خودش، آغاز راه او برای انتقال ادبیات برگزیده کودکان و نوجوانان ایران به زبانهای دیگر بوده است. مصطفی رحماندوست، علاوه بر این، مدرس داستان‌نویسی و ادبیات کودکان و نوجوانان در دانشگاه‌ها نیز بوده است. وی پس از بازنشستگی از سمت‌های دولتی، مدیر گروه شکوفه (بخش کودکان و نوجوانان) انتشارات امیرکبیر و مشاور ادبی آثار مربوط به کودکان و نوجوانان کتابخانه ملی ایران و یکی از اعضای اصلی داوران بین‌المللی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوانان است. او عضو هیئت‌های داوری کتاب سال، جشنواره‌های کتاب و مطبوعات کودکان و عضو شورای موسیقی کودکان و شورای کتاب کودک ایران نیز بوده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی