English

مجموعه کتاب بهترین قصه‌های شاهنامه چاپ شد

مجموعه کتاب بهترین قصه‌های شاهنامه با بازنویسی محمدرضا شمس در سه جلد منتشر شد.

مجموعه کتاب بهترین قصه‌های شاهنامه چاپ شد

به گزارش خبرگزاری موج، مجموعه کتاب بهترین قصه‌های شاهنامه در سه جلد در مورد سرگذشت رستم از تولد تا مرگ است که با نثری ساده و روان  با بازنویسی محمدرضا شمس منتشر شد.

این مجموعه با عنوان‌های «ضحاک و کاوه آهنگر و چند قصه دیگر از شاهنامه» در ۶۴ صفحه و با قیمت ۳۵۰۰ تومان، «رزم و رستم و اسفندیار و چند قصه دیگر از شاهنامه» در ۱۰۴ صفحه و با قیمت ۵۵۰۰ تومان و «هفت‌خوان رستم و چند قصه دیگر از شاهنماه» در ۸۸ صفحه و به بهای ۴۸۰۰ تومان با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه در موسسه نشر و تحقیقات ذکر عرضه شده است. «بهترین قصه‌های شاهنامه» در قالب یک جلد نیز منتشر شده است.

در معرفی این مجموعه عنوان شده است: رستم، پهلوان افسانه‌ای ایران باستان، تجسم‌ میهن‌دوستی، آزادگی و عدالت‌خواهی ملتی بزرگ و دیرین و بازتاب آرمان‌های والای مردمان این سرزمین است. حکایت زندگی رستم، ریشه در پاره‌ای از کهن‌ترین متون ایرانی دارد که شاهنامه، شیواترین و جامع‌ترین روایت آن را در بر می‌گیرد. کتاب «رستم دستان» بازنوشته‌ای داستانی از زندگی این پهلوان نامدار ایرانی، برمبنای روایت «شاهنامه فردوسی» است.

برخی از فصل‌های کتاب عبارت‌اند از: تولد رستم، اسب برگزیدن رستم، جنگ رستم و افراسیاب، هفت‌خوان رستم، رستم و سهراب و کیکاووس، رزم رستم و سهراب، کشته شدن غم‌انگیز سهراب به دست پدر، آمدن سیاوش به توران‌زمین، کشته شدن سیاوش، مرگ افراسیاب، رزم رستم و اسفندیار و... و فرجام رستم است.

این کتاب سرگذشت رستم را از تولد  تا مرگ با نثری ساده و روان بازمی‌گوید.

به گزارش خبرگزاری موج، رُسْتَمْ نام‌آورترین چهرهٔ اسطوره‌ای در شاهنامه و به تبع آن، مهم‌ترین چهرهٔ اسطوره‌ای ادبیات فارسی است. او فرزند زال و رودابه است.طول عمر رستم حدود ششصد سال بوده که البته به مرگ طبیعی نیز از دنیا نرفته‌است و با حیله شاه کابل و بدست برادر ناتنی‌اش شغاد به چاه افتاد و کشته شد. رستم در طول عمر خود هم‌عصر پادشاهان بسیاری بود که عبارتند از منوچهر - نوذر - زو - کیقباد - کیکاووس - کیخسرو - لهراسب و گشتاسب و سرانجام بهمن.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه