English

افتتاح نمایشگاه خط نگاران در گالری ایده پارسی

نمایشگاه آثار نقاشی و خط با عنوان خط نگاران در گالری ایده پارسی جمعه ۲۲ دی افتتاح می شود.

افتتاح نمایشگاه خط نگاران در گالری ایده پارسی

به گزارش خبرگزاری موج، نمایشگاه خط نگاران با آثاری از فاطمه حسنی، مریم حاجی صادقی و نوشین شیخ زاده ۲۲ دی در گالری ایده پارسی افتتاح می شود. در این نمایشگاه ۲۰ اثر از این هنرمندان در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می شود.

در بیانیه این نمایشگاه که توسط مهدی فلاح نوشته شده، آمده است:

«در کارنامه هنر خوشنویسی، تنوع آثار و تفاوت نگرش هنرمندان منحصر به امروز نیست. چنانچه شکل و تصویری که نتیجه ترکیب حروف و کلمات بوده حاصل کار برخی از هنرمندان این سرزمین است در اواخر قرن نهم. شاید پژوهشگر و محققی این تفاوت نگرش را، شیوه تفننی تلقی کند که در عرصه هنر خوشنویسی اتفاق افتاده اما صرفنظر از چنین دریافتی، این نگرش متفاوت زمینه را برای تحولات بعدی فراهم کرده است و از جمله، ریشه های نقاشی - خط را نیز باید در ارتباط با همین تحولات تاریخی بررسی کرد.

آنچه به عنوان گرایش های نوین و دستاورد معاصران در قلمرو هنر خوشنویسی می شناسیم از جهتی ریشه دار است و شایسته پژوهش. اما اگر خاستگاه امروزی این تحولات مورد نظر باشد باید از دهه سی و به طور ویژه دهه چهل نام ببریم که با آن فضای فرهنگی و هنری متمایز، در این موضوع قابل استناد است. در این میان نقاشی- خط از ابتدا تا امروز همواره از اقبال عمومی خوبی برخوردار بوده و تجربه های هنرمندان و ارائه دیدگاه های متفاوت بر گسترده پیشین به آن وسعت بخشیده است. به علاوه فعالیت هنری بانوان در چهار دهه اخیر، ثمربخش بوده است. مخصوصا پس از دهه پنجاه، بانوان هنرمند پا به پای مردان به فعالیت های هنری پرداخته اند و در فضای آکادمیک و دانشگاهی نیز سعی و سهمی در خور دارند و دستاوردهای آنان همواره قابل استناد و نقد و بررسی بوده است. این موقعیت ممتاز محصول فرایند تاریخی و اوضاع و احوال اجتماعی است که خوشبختانه آثار ارزشمند آن در آفاق فرهنگ و هنر این مرز و بوم کم نیست و کارنامه فرهنگی برخی از بانوان هنرمند پربار و درخشان و موجب افتخار است.»

این نمایشگاه در روز جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه