English

فرهنگ فارسی الفبایی قیاسی راهی بازار نشر شد

فرهنگ فارسی الفبایی قیاسی اثر مهشید مشیری به تازگی توسط انتشارات نگاه منتشر و راهی بازار نشر شد.

فرهنگ فارسی الفبایی قیاسی راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، فرهنگ فارسی الفبایی قیاسی اثر مهشید مشیری به تازگی توسط انتشارات نگاه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این فرهنگ به روش الفبایی قیاسی مرتب و تنظیم شده است. در این روش که معمولا فرهنگی های زبان و مجموعه های ارجاعی براساس آن تنظیم شده و می شوند، هر مدخل در ردیف الفبایی خود قرار گرفته و هر واژه به صورتی مستقل از واژه های دیگر ضبط می شود.

مجموعه‌های ارجاعی گاهی به روش موضوعی طبقه‌بندی می‌شوند. برای این کار، ابتدا مجموعه را بر اساس حوزه‌های مفهومی و موضوعات سازنده‌اش به زیرمجموعه‌های جداگانه تقسیم‌بندی می‌کنند و سپس واحدهای مربوط به هر زیرمجموعه را در آن می‌گنجانند. چنانچه این واحدها درون هر زیر مجموعه موضوعی به ترتیب الفبایی ضبط شوند، طبقه‌بندی آن‌ها موضوعی الفبایی یا (مختلط ) است.

فرهنگ الفبایی مشخصات واژه‌هایی را در اختیار می‌گذارد، که خود به دنبالشان هستیم و واژه‌ای را که صورت آن را نشناسیم معرفی نمی‌کند. از آنجا که اصولاً تعداد واژه‌هایی که در فرهنگ زبان ضبط شوند، به مراتب بیشتر از تعداد واژه‌هایی است که در زبان روزمره استفاده می‌کنیم یا در محدوده مطالعات خود می‌بینیم و می‌شنویم، امکان زیادی وجود دارد که با بسیاری از واژه‌ها مواجه نشویم و در نتیجه به فرهنگ زبان مراجعه نکنیم. و این سبب می‌شود که فرهنگ زبان بیش از آنکه جنبه آموزشی داشته باشد، نقش یک مرجع صِرف را بازی کند.

این مجموعه در قالب دو جلد، با ۱۹۵۰ صفحه و قیمت ۱۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه