English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تبریز و آذربایجان شرقی مهد فرهنگ و هنر ایران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، گفت: تبریز و آذربایجان شرقی مهد فرهنگ و هنر ایران است و اتفاقات بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر در این منطقه رخ داده است.

تبریز و آذربایجان شرقی مهد فرهنگ و هنر ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس صالحی در آیین استقبال از رویداد تبریز 2018 با بیان این‌که آذربایجان شرقی نگین ایران است، گفت: این استان همواره فرصتی برای نقل و انتقال فرهنگی فراهم کرده و ایران وامدار این پل ارتباطی خود است.

وی ادامه داد: این منطقه قرن‌هاست که مترجم هویت ایرانی برای همسایگان و آن سوی مرزها بوده و منظور از ترجمه همان ایجاد ارتباط فرهنگی و انتقال هویت ایرانی است.

وی با بیان این‌که تبریز از جهت‌های مختلف ستاره ایران به شمار می‌آید، افزود: همسازی دین، ملیت و قومیت در آن وجود دارد؛ به طوری‌که علاقه عمیق و وافر دینی و مذهبی، عرق ملی جدی و پرتکاپو و نیز وجود زبانی با تعصب در این منطقه در کنار هم نه تنها ناهمساز نیستند بلکه باهم، هم نوایی دارند که می تواند الگویی برای ایران و جهان باشد.

صالحی با تاکید بر این که تبریز و آذربایجان شرقی مهد فرهنگ و هنر ایران است، گفت: در کجای کشور مقبره الشعرا را که نمادی از شاعران ایرانی است، سراغ دارید؟ از سویی اتفاقات بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر در این منطقه رخ داده است.

وی خاطر نشان کرد: مکاتب متعددی از جمله نگارگری و موسیقی و نیز انجمن‌های مختلفی در این دیار فعال است.  رویدادتبریز 2018 بعد از یک سال به پایان می رسد ولی همچنان تبادلات فرهنگی و هنری از تبریز به کشورهای جهان ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه