English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سطح رضایتمندی در هر سازمانی به عملکرد و روش های آن سازمان بازمی گردد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سطح رضایتمندی در هر سازمان و نهادی به عملکرد و روش های آن سازمان بازمی گردد، گفت: در مواجهه با شکایات و تخلف ها، نگاه های پیشگیرانه به جای برخورد بعد از تخلف ضروری است.

سطح رضایتمندی در هر سازمانی به عملکرد و روش های آن سازمان بازمی گردد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید دفتر مدیریت عملکرد این وزارتخانه با تاکید بر این مطلب افزود: این دفتر با توجه به تنوع کاری در بخش های مختلف بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات روزنه ای را برای مدیران عالی رتبه وزارتخانه ایجاد می کند تا تلقی بیرون و درون سازمان نسبت به خود را بدانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از طریق دفتر مدیریت عملکرد در هر سه شاخه بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات می توان شرایطی را فراهم آورد تا نسبت به نگاه ها و قضاوت های درون و بیرون از سازمان نسبت به خود مطلع شویم تا با این نگاه به تکمیل شدن خود در بخش های مختلف و رفع نقایص بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت وجود نگاه تعاملی در دفتر مدیریت عملکرد ادامه داد: گاهی عنوان هایی مانند واژه بازرسی منجر به فاصله کارکنان یک مجموعه از این دفاتر می شود ولی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور آقای ملکی این نوع نگاه نسبت به دفتر مدیریت عملکرد وجود نداشت.

صالحی در ادامه با اشاره به شخصیت فردی و علمی مظاهر برادران مدیرکل جدید دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آقای برادران شخصیتی دانشگاهی هستند که در حوزه های مختلف مدیریت اداری و اجرایی با نگاه عالمانه در حوزه های مختلف کشور فعالیت داشته اند که ترکیب توانایی علمی و مدیریت اداری ایشان این فرصت را ایجاد می کند که در دوره پیش رو جهش بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در دوره جدید در این بخش از وزارتخانه برخی نکات قابل توجه و توقع است. دانش بشری در همه حوزه ها پیشرفت قابل توجهی داشته است. اینکه دفتر مدیریت عملکرد وزارتخانه در سه حوزه فعالیتی خود چگونه با دانش پیشرفته امروزی و مدیریت سازمانی پیوند بخورد و شاهد تحولات بیشتری نسبت به گذشته باشیم، حائز اهمیت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در تعاملات وزارتخانه با سایر بخش ها و نهادهای بیرونی نیز این دفتر باید نسبت به گذشته تلاش بیشتری داشته باشد. مفاهمه مناسب با سازمان های بیرونی مظلومیت و مهجوریت این وزارتخانه را در بیرون از سازمان کاهش می دهد و دفتر مدیرت عملکرد در این بخش می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در این دفتر باید نسبت به آن توجه بیشتری نسبت به قبل داشت، ارتقای رضایتمندی کارکنان و کارشناسان داخل وزارتخانه است. این رضایتمندی منجر به ارتقای آن می شود. وزارتخانه باید به مثابه خانواده ای باشد که افراد و کارکنان آن به عنوان اعضای این خانواده به این باور برسند که مدیران و معاونان آن در حل مشکلات آن ها تمام تلاش خود را صرف می کنند و دفتر مدیریت عملکرد در ارتقای میزان رضایتمندی میان کارکنان نقش تاثیر گذاری خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر جایگزینی نگاه های پیشگیرانه سازمانی به جای برخورد بعد از تخلف در این دفتر افزود: باید به این نکته نیز توجه داشت که با چه راه های پیشگیرانه ای می توانیم بسترهای تخلف را کاهش دهیم و این نوع نگاه طوری باشد که خطاهای عمدی و سهوی به حداقل برسد.

وی در عین حال تصریح کرد: برای رسیدن به این نوع نگاه همکاری مشترک معاونت توسعه مدیریت و منابع، دفتر مدیرت عملکرد و مرکز حراست لازم است.

صالحی در پایان گفت: امیدوارم در دوره جدید فعالیت های دفتر مدیریت عملکرد نگاه تعاملی حداکثری با مجموعه های درونی و بیرونی داشته باشیم و شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

در ابتدای این نشست، حسین ملکی مدیرکل پیشین دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ٦ سالی که در این دفتر مشغول به خدمت بودم در سه بخش ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات و بازرسی قدم های خوبی برداشته شد ولی تا رسیدن به نقطه ای مطلوب همچنان فاصله داریم.

وی افزود: در بخش ارزیابی عملکرد در شاخص های عمومی و اختصاصی تلاش های زیادی شده است که از آن جمله می توان به ورود اطلاعات حوزه ستادی، استان و سازمان های تابعه به صورت سامانه ای اشاره کرد.

در پایان این نشست مظاهر برادران مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک دستگاه و سازمان زمانی نمونه است که کارکنان با انگیزه ای داشته باشد. بنابراین یک از رسالت هایی که دفتر مدیریت عملکرد وزارتخانه می تواند داشته باشد این است که بتواند با تعامل منطقی با سایر بخش های وزارتخانه سطح رضایتمندی را افزایش دهد.

وی افزود: جایگاه دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است زیرا می تواند به عنوان مشاور امین و امانتدار برای وزیر محسوب شود.

برادران ادامه داد: این دفتر باید در قضاوت ها، بررسی شکایات و امور محوله امانتدار باشد و نگاه شخصی خود را در آن دخالت ندهد.

وی همچنین تاکید کرد: برخی مواقع شاهدیم با توجه به اینکه تمام تلاش مدیران و کارشناسان این بخش در حل مشکلات به کار گرفته شده است، ولی همچنان نارضایتی ها وجود دارد؛ بنابراین باید به تغییر روش ها و فرایندها در این حوزه پرداخت.

برادران گفت: نگاه ما در این دفتر نگاه مشفقانه و اصلاح گرانه امور است و تعامل سازنده با سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در پیشبرد اهداف موثر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه