English

قائم‌مقام معاونت سرمایه انسانی رسانه ملی:

شهدای رسانه ملی پرچم‌داران امت هستند

قائم‌مقام معاونت سرمایه انسانی رسانه ملی، شهدا را ضمانت کننده امنیت، آرامش و آسایش مردم عنوان و تأکید کرد که امروز به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در بهترین وضعیت امنیتی قرار داریم.

شهدای رسانه ملی پرچم‌داران امت هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان صدا و سیما، محسن حاج بابائیان، قائم‌مقام معاونت سرمایه انسانی رسانه ملی در دوازدهمین سالگرد شهدای رسانه که در قطعه 50 بهشت‌زهرا(س) برگزار شد با بیان اینکه وعده‌های الهی یکی پس از دیگری محقق می‌شود گفت: با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی ایران، خون شهدا همچنان برای کشور ما و جهان بشریت امنیت، آرامش و پایداری را به ارمغان می‌آورد.

قائم‌مقام معاونت سرمایه انسانی رسانه ملی اظهار داشت: شهدای اصحاب رسانه، مصداق بارز اشاره خداوند متعال در قرآن به شهید و شهادت هستند که با هدف پوشش اخبار رشادت‌ها و دلیرمردی‌های ارتش اسلام آماده شده بودند و در مسیری گام برداشتند تا بتوانند عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهند.

حاج بابائیان با بیان اینکه شهدای خبرنگار، از بهترین نیروهای رسانه ملی بودند که 12 سال پیش در چنین روزی در کنار برادران ارتش جان به جان‌آفرین تسلیم کردند خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید آن کسانی که در مسیر او هجرت کردند و کشته شدند، رزق و روزی دارند و آنچه مقام صبر، پایداری و امیدواری را به ما نوید می‌دهد، همین آیه از قرآن است.

وی افزود: خداوند به شهیدان رزق حسنه را وعده داده است و جا دارد که خانواده شهدای رسانه به پاسداشت این جایگاه بزرگ و منزلتی که خدا به برکت ایثار شهدا برای آن‌ها قرار داده است، قدرشناس این نعمت الهی باشند.

حاج بابائیان با تأکید بر اینکه شهدا ضمانت کننده امنیت، آرامش و آسایش مردم در جوامع بشری هستند تصریح کرد: در شرایطی که در اقصی نقاط عالم و منطقه، مسئله امنیت یک حلقه مفقوده محسوب می‌شود، جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در بهترین وضعیت امنیتی به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا ناگزیر است تا از شهدای مدافع حرم به‌عنوان یک ارزش یاد کند خاطرنشان کرد: دشمن درصدد بود تا لبنان و سوریه را به‌عنوان خطوط مقدم جبهه مقاومت فتح کند و بنا به تعبیر رهبر انقلاب اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز دشمن در شهر و دیار ما بود.

وی افزود: باید در مسیر ولایت و اطاعت از رهبری که همانا آرمان شهدا بود، گام برداریم.

قائم‌مقام معاونت سرمایه انسانی رسانه ملی در پایان اظهار داشت: امروزه بصیرت در جامعه ما بسیار حائز اهمیت است و باید این مناسبت‌ها را که نسیمی به جان‌های ما می‌وزد به‌عنوان یک آموزه در مکتب بشریت و انسان‌سازی ارج نهیم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام احمدی جلیلی صفت، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه آوازه شهدای جمهوری اسلامی ایران نه تنها ملی، بلکه بین‌المللی است گفت: شهدای رسانه ملی و اصحاب رسانه، پرچم‌داران امت و رسولان جامعه هستند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و دلاوری‌های خبرنگاران رسانه ملی و اصحاب رسانه را در دوران دفاع مقدس ستود و اظهار داشت: اصحاب رسانه، به‌عنوان پیامبران جامعه و رسولان امت، اجر و ثواب کارشان بالاتر از رزمندگانی است که با دشمن می‌جنگند، چرا که اگر قلم به دست‌ها، آن روز در میدان‌های نبرد نبودند، نمی‌توانستند رزم بی‌امان رزمندگان و شهدا را به نسل امروز منتقل کنند.

جلیلی صفت با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه، وظیفه هدایت فرهنگی جامعه را بر دوش دارند و اگر به وظایف خودشان عمل نکنند جامعه به مشکل برمی‌خورد تصریح کرد: خبرنگاران رسانه ملی و اصحاب رسانه در آتش سوختند و خالصانه جانشان را فدا کردند. در دوران دفاع مقدس از نزدیک می‌دیدم که این عزیزان، تمام خطرها را به جانشان می‌خریدند و سینه خود را در برابر گلوله دشمن سپر می‌کردند تا پیام جوانان رزمنده دفاع مقدس را به مردم ایران و دنیا منتقل کنند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با بیان اینکه خدا به شهید آن‌قدر عزت داده است که با عمل، ایثار و رزم بی‌امانش می‌تواند مسائل فقهی را تغییر دهد خاطرنشان کرد: قله‌هایی مرتفع‌تر از شهادت در آموزه‌های دینی دیده نشده است و مقام شهدا بالاتر از مقام دانشمندان و علما قرار دارد.

بهشت‌زهرا منحصربه‌فردترین نقطه زمین

در بخش دیگری از این مراسم، سعید خال، سرپرست سازمان بهشت‌زهرا(س) نیز در سخنانی با بیان اینکه وجود 30 هزار شهید و 4 هزار شهید گمنام، بهشت‌زهرا(س) را منحصربه‌فردترین نقطه کره زمین قرار داده است گفت: بارها در مراسم‌ها و مانورهای مختلف ارتش، در کنار شهدای رسانه بودم و این شهدا در طول سال‌های دفاع مقدس، انعکاس‌دهنده دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام بودند.

قدردانی از مقام شهدای رسانه

در پایان این مراسم با حضور امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران و برخی از مسئولان رسانه ملی با اهدای شاخه گل، از مقام شهدای رسانه ملی، اصحاب رسانه و خانواده‌های آن‌ها قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه