English

کتابخانه‌های تخصصی پایگاهی پیشگام در تولید علم هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه‌های تخصصی پایگاهی پیشگام در تولید علم هستند و نقش اثرگذاری در تولید علم بواسطه‌ی پژوهشگران و محققان دارند.

کتابخانه‌های تخصصی پایگاهی پیشگام در تولید علم هستند

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس صالحی 23 آذر ماه در همایش کتابخانه‌های تخصصی استان قم در مجتمع ادارات آستان مقدسه عنوان کرد: کتابخانه از یک سو یک جهان کوچک و از یک نگاه جهانی بزرگتر است چرا که کتابخانه فرا زمان و فراجغرافیاست.

وزیر ارشاد افزود: کسی که به کتاب خوانی می‌پردازد با جهانی که مقید به زمان و مکان نیست ارتباط برقرار می‌کند و در نقطه‌ای قرار می‌گیرد که از گذشته تا فضای معاصر را با خود همراه دارد.

وی تصریح کرد: چنین فردی بزرگان مختلفی را با خود هم سخن دارد لذا زیست در کتابخانه، زیست در جهانی بزرگتر است و کسانی که در این محیط زندگی می‌کنند، فرصتها را قدر می‌دانند.

تمدنهای تاریخی از یک نقطه و یک فرآیند آغاز شده است

صالحی بیان کرد: تمدنهای تاریخی از یک نقطه و یک فرآیند آغاز شده است؛ بیش از 40 تمدن جهانی بزرگ در جهان پایگاه قدرت نرم آن‌ها در آغاز تمدن سازی ایجاد پایگاه علم بوده است.

تمدن اسلامی در نقطه آغاز تاسیس پایگاه علم و ایمان را در پیش گرفت

وی اظهار داشت: تمدن اسلامی در نقطه آغاز تاسیس پایگاه علم و ایمان را در پیش گرفت و در کمتر از یک سده کتابخانه به مسجد افزوده شد، در واقع تمدن بزرگ اسلامی ابتدا با مسجد و بعد از چند دهه با کتاب خانه پیوند خورد و تمدنسازی اسلامی شکل گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه