English

آیت‌الله نوری همدانی:

جامعه اسلامی نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل بی تفاوت باشند

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نباید مقابل فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی‌تفاوت بود تصریح کرد: نباید مسلمین در مقابل این حرکت سکوت کنند، بلکه باید علیه حرکتی که از سوی عربستان هم حمایت می‌شود به میدان بیایند و اعلام انزجار کنند.

جامعه اسلامی نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل بی تفاوت باشند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله نوری همدانی پیش ازظهر پنجشنبه (16 آذر) در دیدار رؤسا و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی تفاوت باشند گفت: اسرائیل با این حرکت خود نشان داد به نابودی خود نزدیک شده و امید است به زودی این مسئله در جامعه اسلامی محقق شود.

وی در ادامه  به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این مسئله از موضوعات مهم است و قرآن در همین رابطه دستورات فراوانی به اهمیت و اجرای این فریضه به آحاد جامعه اسلامی داده و سفارش کرده افرادی را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر معین کنید.

این مرجع تقلید افزود: در روایتی از معصوم(ع) آمده «همه کارهای خوب در کنار امر معروف و نهی از منکر است»، این نشان می‌دهد این فریضه چقدر مهم است و از چه جایگاهی برخوردار است.

این استاد حوزه با بیان اینکه معروف‌ها و منکرات در جامعه زیاد هستند باشند و از جمله منکرات، برخی دولت مردان کشورهای  اسلامی هستند که به اسرائیل خدمت می‌کنند و نوکر آنها هستند، بر شناخت بیشتر این دو فریضه تاکید کرد.

وی افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود، در جامعه امنیت، اخلاق، اشتغال و سایر موضوعات اجرا خواهد شد، این مسئله‌ای است که امام باقر(ع) در روایتی بیان کردند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: آمران و ناهیان کسانی باشند که اهل معرفت، درک نسبت به معروف و منکر باشند، نسبت به زشتی‌ها و بداخلاقی‌های جامعه بی‌تفاوت نباشند، با زبان و قدرت تذکر دهد.

 وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر در دین ارزش دارد که قرآن افرادی که این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند تمجید کرده و مقابله به استکبار را در همین زمینه می‌داند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه