English

گزارش تایم از رمان تازه لی چایلد؛

«خط نیمه‌ شب» منتشر شد

لی چایلد نویسنده انگلیسی در رمان تازه خود از سری داستان‌های مرتبط با کاراکتر جک ریچر به سراغ مشکلات ناشی از زندگی سربازان مناطق جنگی در آمریکا رفت.

«خط نیمه‌ شب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تایمز، لی چایلد کتاب جدیدش را با عنوان «خط نیمه‌ شب» منتشر کرد.

این کتاب که از سوی بنتام پرس و به قیمت ۲۰ پوند در بریتانیا منتشر شده، «جک ریچر» کاراکتر محوری آثار چایلد را وارد ماجراهایی جدید کرده است. این بار قهرمان رمان‌های لی چایلد در غرب میانه باید تلاش کند تا یک سرباز سابق مساله‌دار را به دام بیندازد. او به زودی با یک کارآگاه که همین موضوع را دنبال می‌کند، همراه می‌شود.

شخصیت منفی این رمان به نام رز، کهنه‌کار جنگی در افغانستان است که با مسایل خلاف و جنایی مرتبط است و شبکه‌ای از خلاف‌کاران جنگی را به هم مرتبط می‌کند.

«خط نیمه شب» شاید هواداران سنتی جک ریچر را کمی دلسرد کند، چون موضوعی کاملا متفاوت را در مرکز توجه خود قرار داده و به مساله‌ سنگین اجتماعی پرداخته که به ویژه با توجه به موضع‌گیری‌های ترامپ و مشکلات سربازان جنگی آمریکا در کشورهای مختلف، و با توجه به کشتار در کلیسای تگزاس، نشان دهنده عملکرد بد شماری از این سربازان در بروز مشکلات اجتماعی است.

منتقدان این رمان را به نوعی یادآور فیلم‌های وسترن مدرن می‌دانند که به آثار برادران کوئن شباهت پیدا می‌کند.

رمان جدید لی چایلد بیست و دومین کتاب از مجموعه کتاب‌هایی است که بر مبنای شخصیت مرکزی جک ریچر نوشته شده است.

رندم هاوس ناشر این کتاب ۷ نوامبر آن را در آمریکا منتشر کرد.

لی چایلد نویسنده پرفروش نخستین کتابش را با عنوان «قتلگاه» سال ۱۹۹۷ منتشر کرد و دو جایزه آنتونی و بری را برای بهترین رمان اول اسرارآمیز و معمایی دریافت کرد.

او پس از توفیق رمان اولش در ایالات متحده، در سال ۱۹۹۸ به این کشور مهاجرت کرد و در سال ۲۰۰۹ به عنوان رییس انجمن جنایی نویسان آمریکا انتخاب شد.

 او با «دشمن» دو جایزه ادبی را بعنوان بهترین رمان برد. جک ریچر شخصیت اصلی کتاب‌های لی چایلد است که فیلمی با بازی تام کروز در نقش این شخصیت با اقتباس از کتاب نهم این مجموعه ساخته شده است. سال ۲۰۱۶ نیز با اقتباس از کتاب هجدهم «هرگز برنگرد» فیلم دیگری از این مجموعه با بازی تام کروز ساخته شد.

چایلد انگلیسی، ۶۳ ساله و کارگردان سابق تلویزیونی است و اکنون در نیویورک و جنوب فرانسه زندگی می‌کند.

این نویسنده که جوایز متعدد ادبی را دریافت کرده، از مجبوب‌ترین نویسندگان ژانر جنایی در میان منتقدان و مخاطبان به حساب می‌آید.

۱۱ کتاب اول این مجموعه به نام‌های «قتلگاه»، «تا پای مرگ»، «قلاب»، «آخرین مهمان»، «اکو در آتش»، «سوءقصد»، «وسوسه انتقام»، «دشمن»، «یک شلیک»، «راه سخت»، و «بدشانسی و دردسر» با ترجمه محمد عباس‌آبادی توسط کتاب‌سرای تندیس در ایران به چاپ رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه