English

مراسم بزرگداشت امام سجاد(ع) در کشور هلند برگزار شد

مراسم بزرگداشت مقام شامخ سیدالساجدین از سری برنامه های بخش بین الملل هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در مرکز شهر لاهه کشور هلند برگزار شد.

مراسم بزرگداشت امام سجاد(ع) در کشور هلند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام طالب نیا، مبلغ اعزامی مجمع جهانی تقریب مذاهب در این مراسم که در مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در شهر لاهه کشور هلند برگزار شد، عنوان کرد: دوران امامت زین العابدین(ع) طولانی ترین و سخت ترین دوران امامت بود.

 وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) با توجه به خفقان موجود، از روش دعا و تربیت شاگردان برای مقابله از حکومت جور بهره گرفت، افزود: صحیفه سجادیه که ماحصل دعاهای سیدالساجدین است، راه ارتباط مخلوق به خالق را به بهترین شکل ممکن پیش روی بشر گذاشته است.

حجت الاسلام طالب نیا معرفی امام سجاد(ع) به عنوان بیمار را بزرگترین ظلم به آن حضرت دانست و گفت: متاسفانه به دلیل اینکه تا کنون خیلی کم به معرفی ابعاد زندگانی و سیره زین العابدین(ع) پرداخته شده است بسیاری حضرت را بیماری می دانند که دایم در حال گریه و زاری بوده است.

 وی ادامه داد: دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه که از آن به عنوان اخت القرآن یاد می شود برای بخش های مختلف زندگی بشر در همه اعصار و قرن ها برنامه کاربردی دارد و راهگشاست.

این مبلغ، تربیت نیرو و کادرسازی برای آینده اسلام را از دیگر رسالت های امام سجاد(ع) ذکر کرد و یادآور شد: حضرت برده ها را خریداری می کرد و پس از تربیت آنان را آزاد می نمود و به شهرهای مختلف می فرستاد که هر کدام مبلغی برای اسلام ناب بودند.

 وی حفاظت از فرهنگ عاشورا و انتقال آن را از دیگر رسالت های امام چهارم برشمرد و بیان کرد: گریه امام سجاد(ع) نیز در راستای روشنگری بود که هرگاه حضرت آب می دیدند اشک می ریختند و در توضیح دلیل گریه هایشان، داستان کربلا را بازگو می نمودند.

 برپایه این گزارش؛ این مراسم به منظور تبیین سیره عملی و ابعاد شخصیت نورانی علی بن الحسین(ع) و  با حضور دوستداران، شیفتگان و شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در  مرکز اسلامی اهل بیت(ع) مرکز شهر لاهه کشور هلند برگزار شد.

 امام چهارم شیعیان حضرت علی بن حسین ملقب به سجاد و زین العابدین (ع) در پنجم شعبان سال ۳۸ هـ. ق (یا ۱۵ جمادی الاولی سال ۳۶ هـ. ق) در شهر مدینه چشم به جهان گشود. حضرت در واقعه عاشورا 23 ساله بودند که پس از شهادت امام حسین(ع) در واقعه جانسوز کربلا به سال 61، به مدت 35 سال امامت و رهبری شیعیان را برعهده داشتند و سرانجام در 12 محرم و بنا به نقل مشهور 25 محرم سال 94 ه.ق به تحریک هشام بن عبدالملک مسموم گردیده و در سن حدود ۵۷ یا ۵۹ سالگی در مدینه به شهادت رسیدند و پیکر پاکش در کنار عموی بزگوارشان امام حسن مجتبی(ع)در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد

بخش بین الملل هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) برای دومین سال متوالی از روایت اول(12 محرم) تا روایت دوم(25 محرم) به همت موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در 15 کشور از پنج قاره جهان برگزار می شود.

 گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ۷ سال پیش، هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در ۲۵ محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی