English

ویژه برنامه «وصال یار» در ۹ ایستگاه فرهنگی تهران برگزار می شود

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر ویژه برنامه «وصال یار» را با موضوع انس با حضرت بقیه الله برگزار می‌کند.

ویژه برنامه «وصال یار» در ۹ ایستگاه فرهنگی تهران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از برگزاری ویژه‌برنامه «وصال یار» به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر خبر داد و گفت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای به همین نام نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. در این راستا ستاد برگزاری ویژه برنامه «بر آستان جانان» با توجه به حضور حداکثری مخاطبان در اماکن برگزاری مراسم شب‌های قدر، در نظر دارد موضوع انس با حضرت بقیه الله الاعظم را با عنوان «وصال یار» مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: در این برنامه ۹ ایستگاه فرهنگی راه اندازی می‌شود و مناطق ۲۲ گانه و فرهنگسراهای خاص برنامه‌هایی با محتوای انس با امام هستی را اجرا می‌کنند. این برنامه در شب ۱۹ رمضان مصادف با جمعه ۴ تیر ماه، شب ۲۱ رمضان مصادف با یکشنبه ۶ تیر ماه و شب ۲۳ رمضان مصادف با سه‌شنبه ۸ تیر ماه و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برگزار می‌شود و مدت زمان برنامه مطابق با نظر مسئول ایستگاه تا ساعت ۲ بامداد نیز قابل تمدید است.

مشاور رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اینکه همه مناطق در اجرای «وصال یار» مشارکت دارند، درباره مکان‌های برگزاری برنامه تصریح کرد: مسجد ارگ، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، میدان خراسان، مسجد و میدان امام حسین(ع)، مصلای امام خمینی(ره)، آستان مقدس امامزاده صالح(ع)، حرم مطهر امام خمینی(ره)، مهدیه امام حسن مجتبی(ع) و حسینیه همدانی‌ها مکان‌هایی هستند که برای اجرای این ویژه برنامه در نظر گرفته‌ شده است.

ناصری‌پور ادامه داد: توزیع محصول فرهنگی «وصال یار» به صورت مکتوب، ذکر فاتحه و صلوات برای شهدای مدافع حرم، غرفه نقاشی کودکان با موضوع شب‌های قدر و حضرت علی(ع)، نمایشگاه کتاب با موضوع شب‌های قدر، بخش ختم قرآن، برنامه فرهنگی نذر کتاب، بخش کودک، قرآن بخوانید هدیه بگیرید و غرفه خطاطی با موضوع انس با حضرت بقیه الله برنامه‌های متنوعی هستند که برای ویژه‌‌برنامه «وصال یار» در نظر گرفته شده و امیدواریم مورد استقبال شهروندان روزه‌دار قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه