English

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

مردم باید هنرمندان برجسته حوزه فرهنگ و هنر را بشناسند

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم باید آهسته آهسته هنرمندان و نیروهای انسانی ارزشمند حوزه فرهنگ و هنر را بشناسند.

مردم باید هنرمندان برجسته حوزه فرهنگ و هنر را بشناسند

به گزارش خبرگزاری موج، علی مرادخانی عصر سه شنبه در بازدید از گالری استاد آقامیری در کرج، افزود: این اقدامات آنها مانند یک واحد آموزشی که از آن بتوانند مدرک به علاقمندان بدهند، به رسمیت شناخته می شود.
وی همچنین گفت: امروز فضاهای مجازی یکی از ظرفیت های پرقدرتی هستند که می توان از آن برای معرفی هر چه بیشتر هنرمندان و بزرگان بهره برد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: شبکه های اجتماعی برای معرفی بزرگان تاثیر زیادی دارند و باید به گونه ای پیش برویم که جامعه را به دانش و معرفت این کار آشنا کنیم، به همین منظور نیاز است تا در زمینه تبلیغ کارهای فرهنگی و استفاده از فضاهای مجازی کارهای قوی تری صورت گیرد.
معاون هنری وزیر ارشاد افزود:تمامی سعی ما بر این است که این بزرگان و هنرمندان ما خود صاحب کار بشوند و هر چقدر امکانات در اختیار این افراد قرار بدهیم مناسب خواهد بود.
مرادخانی در بخش دیگری از سخنان خود به هنرهای تجسمی اشاره و خاطر نشان کرد:در این حوزه ها سال ها سکوتی بین هنرمندان و دولت وجود داشته، در سه سال گذشته حرکاتی برای رشد این بخش صورت گرفته و باید بتوانیم بیشتر به موضوع هنرهای تجسمی به ویژه در در معرفی اساتید، بپردازیم.
وی ادامه داد: مردم باید آهسته آهسته این هنرمندان و نیروهای انسانی ارزشمندی که در این بخش وجود دارند را بشناسند.
معاون وزیر ارشاد در ادامه به استفاده از توان بخش خصوصی برای رشد فرهنگ و هنر در کشور اشاره و گفت: در حوزه تئاتر این بخش به خوبی وارد شده، در حوزه موسیقی نیز استفاده از بخش خصوصی در حال رشد است و برای بالا بردن نگارخانه ها در استان های کشور بهره بردن از توان این بخش شروع شده است.
مرادخانی با اشاره به اینکه آشنا ساختن مردم با فرهنگ و هنر یکی از مهمترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: مردم باید به این باور برسندکه یک اثر اصیل هنری سرمایه گذاری برای خانواده و جامعه شان است که هیچ وقت از بین نمی رود و می تواند از نظر اقتصادی و اجتماعی برایشان اثرات مثبت زیادی داشته باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید مردم را به دیدن برنامه های مختلف فرهنگی و هنری ترغیب کرد.
مرادخانی به موضوع مطرح کردن آثار هنری و فرهنگی هر استان اشاره کرد وگفت:برای هر استان ماموریت هایی در حوزه هنر تعریف شده تا مجموعه ای از شناسنامه فعالیت های خود داشته باشند و هر استانی یک جشنواره در سطح ملی برای خود تعیین کند.
وی افزود: هر یک از استان های کشور دارای یک جایگاهی از نظر فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف مانند تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر موارد هستند که اینها خود به خود هویت می دهد.
مراد خانی ادامه داد: وقتی در استانی مانند البرز مکانی به نام برغان وجود دارد که خاستگاه تعزیه است، این مکان ها باید تبدیل به فضاهایی شوند که همه دنیا آنها را ببیند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی