English

برگزاری هفتمین همایش مهر مولانا با عنوان آیینه‌های هستی

هفتمین همایش مهر مولانا با عنوان آیینه‌های هستی روز چهارشنبه ۱۹ مهر همزمان با روز تولد مولانا جلال الدین برگزار می‌شود.

برگزاری هفتمین همایش مهر مولانا با عنوان آیینه‌های هستی

به گزارش خبرگزاری موج، هفتمین همایش مهر مولانا با عنوان آیینه‌های هستی روز چهارشنبه ۱۹ مهر در تالار فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

مهر مولانا نام همایشی است که از مهرماه سال ۱۳۹۰، هر سال همزمان با روز تولد مولانا جلال الدین توسط موسسه فرهنگی-هنری سروش مولانا برگزار می‌شود. این همایش طی مسیر ۶ ساله خود زمانی به مهر در نظام اندیشگانی مولانا پرداخته، مدتی به نظام اخلاقی این عارف بزرگ و در آخرین برنامه هم به نسبت ما با مولانا پرداخته است.

هفتمین همایش مهر مولانا به قیاسِ بسترهای شکل گیری اندیشه مولانا و حافظ می پردازد. با وجود این که فاصله زمانی چندانی بین دو قله اندیشه و ادبیات فارسی نیست، اما جهان بینی، ساختار ادبی و هستی شناسی تقریبا متفاوتی را در نظام اندیشگانی این دو بزرگ می‌بینیم. از این رو هفتمین همایش مهر مولانا به واکاوی زمینه‌هایی که منجر به این تفاوت شده‌اند خواهد پرداخت.

در این همایش مقصود فراستخواه (جامعه شناس) به مقایسه جامعه‌شناختی دو تیپ متفاوت شعر عرفانی حافظ و مولوی و محمدرضا سرگلزایی (روانپزشک) به مقایسه آرکی‌تایپ‌های (کهن الگوها) عرفان این دو بزرگ می‌پردازند. همچنین محمد استعلامی (مولوی‌پژوه) در رابطه با درستی و نادرستی روایت‌هایی که پیرامون عرفای ما و به ویژه حافظ و مولانا وجود دارد سخنانی ارائه خواهد داد. 

این همایش روز چهارشنبه ۱۹ مهر از ساعت ۱۷:۳۰ در تالار فرهنگ و هنر واقع در خیابان انقلاب، نبش برادران مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۷۶ برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی