English

حجت‌الاسلام عالی:

نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله کتاب‌های ارزشمند شیعه هستند

حجت‌الاسلام عالی با بیان اهمیت مطالعه، تدبر و شناخت عمیق کتب ارزشمند شیعه که از امامان بزرگوار به ما رسیده است گفت: کتبی چون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله کتاب‌های ارزشمند شیعه هستند.

نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله کتاب‌های ارزشمند شیعه هستند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام مسعود عالی در هشتمین روز از ماه محرم در خانه وقفی سادات خوشرو کرمان و در ادامه بحث روزهای گذشته خود با اشاره به اهمیت عاقبت بخیری و سرانجام عمر آدمی اظهار داشت: به جز مواردی که در روزهای گذشته به آن اشاره شده است انس با قرآن هم باعث عاقبت به خیری افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه محور قرآن خداوند است تصریح کرد: اگر کسی با قرآن مانوس شود خداوند در جای جای زندگی او جاری می‌شود.

این واعظ و کارشناس مسائل مذهبی با بیان اهمیت مطالعه، تدبر و شناخت عمیق کتب ارزشمند شیعه که از امامان بزرگوار به ما رسیده است گفت: کتبی چون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله کتاب‌های ارزشمند شیعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید وقت خود را صرف کارهای ارزشمندی کنیم تا در آن دنیا شرمنده رسول‌الله(ص) و ائمه(ع) نباشیم گفت: کتاب‌های ارزشمندی که در اختیار ماست باید خوانده شوند و برای آنها وقت گذاشته شود همانطور که یکی از علمای اهل سنت گفت که نهج‌البلاغه را 500 مرتبه خوانده است.

عالی قرآن را تنزل شخصیت خداوند برشمرد و افزود: خداوند در قرآن متجلی شده و تمام صفات و اسما خداوند در قرآن تجلی یافته است و کسی که با قرآن انس بگیرد با این صفات مزین می‌شود.

وی با بیان اینکه در حرم ائمه(ع) باید اداب زیارت را رعایت کنند گفت: بی‌توجهی، صحبت‌های دنیوی، خندیدن و غیره بی‌حرمتی به ائمه است و باعث می‌شود که بهره لازم را از محضر این بزرگواران نبریم.

این واعظ و کارشناس مسائل مذهبی شرط اصلی و اذن دخول واقعی ورود به محضر معصومین(ع) را معرفت برشمرد و افزود: برای بهره بردن از قرآن هم باید اداب قرائت قرآن را همچون ورود به حرم امامان به‌جای آورد.

وی با بیان اینکه به غیر از اداب ظاهری شرط باطنی هم وجود دارد گفت: شرط اصلی بهره بردن از قرآن این است که آدمی قرآن را از سینه اهل‌بیت(ع) بگیرد.

عالی با تاکید بر اینکه کسی می‌تواند از قرآن بهره بگیرد که تحت ولایت اهل‌بیت(ع) و در محیط ولایت باشد تصریح کرد: بدون ولایت اهل‌بیت(ع) چیزی از قرآن نصیب آدمی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعت انسان خوبی‌ها و بدی‌ها را از همنشین خود ناخواسته کسب می‌کند افزود: همنشینی با بزرگان و انسان‌های خوب باعث می‌شود که طبع انسان از آنها بهرمند شود.

این واعظ و کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به روایات و داستان‌هایی در این زمینه خاطرنشان کرد: گاهی یک جمله، یک حرف و یا یک تذکر از بزرگان سرنوشت زندگی آدمی را به یکباره عوض می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه