English

نمایش «رویاهای دم صبح» در جشنواره «آدانا»ی ترکیه

مستند «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی در جشنواره بین‌المللی فیلم «آدانا» در کشور ترکیه نمایش خواهد داشت.

نمایش «رویاهای دم صبح» در جشنواره «آدانا»ی ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج، مستند «رویاهای دم صبح» فردا (۳۰ سپتامبر، ۸ مهر) در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «آدانا» در ترکیه روی پرده می‌رود.

این مستند که پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد، روایت‌کننده سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال، برای گرفتن حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می‌کشند.

مستند «رویاهای دم صبح» اولین حضور خارجی خود را ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ در جشنواره فیلم برلین تجربه کرد و جایزه عفو بین‌المللی را از آن خود کرد. این فیلم در ادامه حضور خود در جشنواره‌های بین‌المللی توانست جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا به‌عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١٦، جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم «الهام‌بخش» را از جشنواره فول فریم آمریکا، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مردم‌نگاری «ژان روش» فرانسه، جایزه بهترین مستند بلند جشنواره «هات اسپرینگز» آمریکا، جایزه معتبر بهترین فیلم مستند جشنواره لندن و همچنین بهترین مستند دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک را کسب کند و در جشنواره‌های ملبورن،‌ جشنواره مستند «کمدن» در نیوجرسی آمریکا، جشنواره روزیخ، شیکاگو، جشنواره فیلم لهستان و همچنین جشنواره معتبر مستند کوپنهاگ دانمارک نیز روی پرده رفت.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «آدانا» ترکیه از ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) آغاز شده و تا اول اکتبر (نهم مهر) ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه