English

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به بلغارستان سفر کرد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به کشور بلغارستان سفر کرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به بلغارستان سفر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس خبر رسیده، اشرف بروجردی در راس هیاتی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی با استقبال روالنتینا اکسنتییوا معاون رییس کتابخانه ملی، ماریا کارشیسکا مدیرکل بین‌الملل کتابخانه ملی بلغارستان و محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران وارد کشور بلغارستان شد.

بروجردی درباره سفر به کشور بلغارستان و دیدار با مسئولان فرهنگی این کشور گفت: از آنجا که مردم بلغارستان خود را هم‌ریشه و نژاد مردم ایران و به‌ویژه خطه خراسان می‌دانند، هدف از این سفر توسعه مناسبات فرهنگی بین دو کشور است.

او در تشریح برنامه‌های این سفر اظهار کرد: در این سفر که به دعوت خانم الکساندروا رئیس کتابخانه ملی بلغارستان انجام شده، دیدار و گفت‌وگوهایی با مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و معاون کمیسیون فرهنگی مجلس کشور بلغارستان انجام می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور در ادامه به اهداف این سفر اشاره کرد و افزود: تلاش داریم در این سفر با ملاقات‌ها و بازدیدها و امضای تفاهم‌نامه در حوزه تبادل منابع دیجیتال کتاب‌ها، منابع خطی و اسناد دو کشور، ارتباطات کتابخانه‌ای، اسنادی و در نتیجه فهم و تبادلات فرهنگی یکدیگر را افزایش دهیم.

بروجردی در این سفر با رئیس دانشگاه صوفیه، رئیس فرهنگستان علوم بلغارستان و رئیس دانشگاه کتابداری و فن‌آوری اطلاعات بلغارستان دیدار می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه