English

در اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور مطرح شد

مفاهیم قرآنی از طریق ابزار هنر و رسانه به جامعه منتقل شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه اگر بخواهیم مفاهیم قرآن را به اقشار مختلف در سطح جامعه منتقل کنیم، نیازمندیم از ابزار هنر و رسانه استفاده کنیم تا اثرگذار باشیم.

مفاهیم قرآنی از طریق ابزار هنر و رسانه به جامعه منتقل شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی در اختتامیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در گرگان اظهار کرد: در بین معجزات انبیا تنها معجزه پیامبر اکرم(ص) ویژه است، باقی معجزات پیامبران قابل مشاهده و حسی است.

وی افزود: معجزه پیامبر (ص) حسی نیست و با عقل و تعقل می‌توان آن را درک کرد و علت ماندگاری این معجزه همین مساله است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باقی معجزات را می‌توان انکار کرد، گفت: قرآن دشمنانش را به تحدی دعوت کرده است.

حشمتی با بیان اینکه قرآن می گوید در سه حوزه تفکر کنیم، تصریح کرد: نتیجه این تفکر منتهی به برداشتی خواهد شد که آن برداشت، معجزه است.

وی عنوان کرد: از حوزه‌های دانشگاهی انتظار داریم که تنها برگزاری جشنواره را هدف خود ندانند. اینجا نقطه‌ای برای شروع به انجام هنری است که در آن تخصص داریم. با تولید ما است که می‌توان آثار هنری، صوت و حفظ خوبی داشت و در جامعه تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به برگزاری 100 جشنواره و مسابقه قرآنی در کشور اظهار کرد: جشنواره‌های قرآنی در دانشگاه‌ها باید با جشنواره‌های ادارات دیگر تفاوت داشته باشد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: از جامعه دانشگاهی انتظار داریم مباحث علمی، مقالات خوب، آثار ادبی و آثار هنری به ویژه در حوزه فیلم و هنر را گسترش دهند.

بر اساس این گزارش، سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور از 19 تا تا 22 شهریور ماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه