English

بررسی «مناظره‌ تیغ و قلم»

رساله‌ «مناظره‌ تیغ و قلم» خواجوی کرمانی بررسی می‌شود.

سی‌امین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ به تحلیل و بررسی رساله‌ «مناظره‌ تیغ و قلم» خواجوی کرمانی اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر عبدالرضا مدرس‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

رساله‌ «مناظره‌ تیغ و قلم» خواجوی کرمانی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، سی‌امین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ به تحلیل و بررسی رساله‌ «مناظره‌ تیغ و قلم» خواجوی کرمانی اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر عبدالرضا مدرس‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواجوی کرمانی در مجال اقامت در شیراز، رسایل منثوری را نوشت که در این آثار به شیوه‌ مناظره از گفت‌وگوهای ابر و خورشید و تیغ و قلم یاد کرده است. هرچند شاعرانی دیگر هم از مناظره بهره گرفته‌اند اما خواجو این شیوه را دقیقا به سبب اقامت در شیراز و چالشی که میان این شاعر کرمانی و شاعران شیرازی درگرفته بود انتخاب کرده است. مناظره‌های خواجوی کرمانی هنوز انتشار نیافته و «مناظره‌ تیغ و قلم» از مناظره‌های خواندنی‌ اوست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه