English

فروش آخرین ساخته کیارستمی به آمریکا و بریتانیا

کمپانی «Janus Films» حق پخش فیلم «۲۴ فریم» را در آمریکای شمالی و بریتانیا به دست آورد.

فروش آخرین ساخته کیارستمی به آمریکا و بریتانیا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسکرین، فیلم تجربی «۲۴ فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی که تهیه‌کنندگی آن بر عهده احمد کیارستمی و «چارلز گیلبرت» از کمپانی «CG Cinema» است، طی سه سال مقابل دوربین رفته است و اولین نمایش خود را امسال در بخشی ویژه به مناسبت هفتادمین سالگرد برگزاری جشنواره کن تجربه کرد.

«Janus Films»کمپانی خواهر «Criterion Collection» که مسئولیت توزیع «۲۴ فریم» را در اختیار گرفته،  قرار است شرایط اکران این فیلم را از سال آینده میلادی در آمریکای شمالی و بریتانیا فراهم کند.

کمپانی «Criterion Collection» نیز پیش از این اعلام کرده مجموعه‌ای از آثار منتخب عباس کیارستمی را در سال ۲۰۱۸ ترمیم و بازسازی می‌کند.

«پیتر بِکِر» رئیس کمپانی «Criterion Collection» در این باره گفت: آخرین ساخته کیارستمی یک رویداد سینمایی اصیلی و حقیقی و فرصتی است برای ادای احترام به هنرمندی که زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است و مهمتر آن که فرصتی است برای یافتن چیزی که برای ما به یادگار گذاشته است: تاملی اساسی بر تصلاویر متحرک که ساخت آن سه سال به طول انجامیده است.

«چالز گیلبرت» یکی از تهیه‌کنندگان «۲۴ فریم» نیز گفت این فیلم برای من و احمد کیارستمی بسیار خاص و ویژه است و حق پخش آن را تنها کمپانی به «Junas Films» و «Criterian» واگذار می‌کردیم که سال‌های طولانی به عباس کیارستمی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان جهان ارج می‌نهادند.

«۲۴ فریم» مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه چهار و نیم دقیقه‌ای با الهام از تصاویر ثابت شامل نقاشی و عکس‌های گرفته‌شده توسط خود کیارستمی است.

عباس کیارستمی پیش از این درباره فیلم «۲۴ فریم» گفته بود: نقاشان تنها یک فریم از واقعیت را ثبت می‌کند و نه هیچ‌چیز پیش و پس آن را. در فیلم «۲۴ فریم» تصمیم گرفتم از عکس‌هایی که در طول این سال‌ها گرفتم، استفاده کنم و چهار و نیم دقیقه از آنچه را که تصور می‌کردم پیش و پس از هر عکس رخ‌داده نیز در آن قرار داده‌ام.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه