English

استقبال از پاییز با نمایشگاهی درباره یخ‌زدگی دوران معاصر

گالری ژاله که سال گذشته فعالیت خود را با رویکرد توجه به هنرمندان با استعداد و جوان آغاز کرد، پس از برگزاری چند نمایشگاه متوالی، خود را برای نمایشگاه بعدی و ورود به فصل‌های پائیز و زمستان آماده می‌کند.

استقبال از پاییز با نمایشگاهی درباره یخ‌زدگی دوران معاصر

به گزارش خبرگزاری موج، این گالری اعلام کرده است که سال گذشته با ایجاد فضای مناسب و فرصت برای جوانان با استعدادی که امکان دارد در پیچ و خم و صف طولانی انتظار برای برگزاری نمایشگاه، از چشم همگان دور بمانند، در چند نمایشگاه با رویکرد توجه به جوانان مستعد، عملا این گالری استراتژی و هدف خود را اعلام و فرصت بیشتر به این گروه از هنرمندان جوان را در اولویت کاری خود قرار داد. گرچه به نظر می‌رسد چیدمان برنامه‌های این گالری همزمان نیز به این شکل است که بین هر چند نمایشگاه از هنرمندان جوان، نمایشگاهی متفاوت از هنرمندان نسل‌های دیگر و به عبارتی افراد پخته‌تر و آزموده‌تر را در فهرست کارهای خود قرار می‌دهد.

نمایشگاه «اصل و نسل» که خردادماه سال گذشته از آثار نقاشی هنرمندان نقاش متولد دهه ۴۰ و آسیب‌شناسی و بحث و گفت‌وگو درباره چرایی موفقیت یا عدم موفقیت نسبی این نسل (‌به معنی دیده شدن آثارشان و تاثیر آثار آن‌ها در مارکت هنر) برگزار شد و گفت‌وگو با فرح ابوالقاسم، میترا کاویان و رضا رینه‌ای در کنار آن، به اعتقاد برخی هنرمندان، از تلاش این گالری به نقب زدن به مباحث عمیق و حل‌نشده یا اصولا توجه هر چند یک‌بار به موضوعات متفاوت در کنار اولویت به هنرمندان جوان نشان دارد.

گالری ژاله،  برنامه بعدی خود را برای ابتدای پائیز، برگزاری نمایشگاه دو نفره (‌دوئت) آثار نقاشی حمید زارع و الناز صباغ‌پور با نام «بی‌جنبنده» اعلام کرده که ۲۴ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح و تا پنجم مهرماه ادامه خواهد داشت.

حمید زارع‌پور متولد ۱۳۶۹ و فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی نقاشی است که در رزومه کاری‌اش حضور در تعدادی نمایشگاه گروهی دیده می‌شود. الناز صباغ‌پور نیز متولد ۱۳۶۵ و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته نقاشی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «زندگی مانند یک مسابقه سقوطی است، بی‌نهایت پنهان، عدم تعادلی است گریبانگیر و در این بین انسان معاصر گمشده‌ای است ابدی، در ساحتی بی‌منطق. ساحتی همواره روشنگر رگه‌هایی از غریزه بدویت. در آثار حاضر، دلهره انسان معاصر بهانه‌ای برای تجلی خود می‌یابد، انسانی که دیگر نمی‌داند چه می‌خواهد، چه را دوست دارد، به چه ارج می‌نهد و چه را می‌ستاید.

"بی‌جنبنده" رنج و عذاب نیست، درد نیست، تشویش نیست، حتی ناراحتی و خشم هم نیست. گسستی درونی و ناسازگاری پنهانی است. زندگی بین ضرورت دگرگون شدن برای زنده ماندن و گذرای پایان‌ناپذیر مرگ، وضعیت بینابینی لایتناهی است. نمایش روشنفکری، خودشیفتگی و بورژوانمایی که بر معصومیت بشر سایه افکنده است. "بی‌جنبنده" سردی و یخ‌زدگی دوران معاصر است که در رگ‌های ما جاری گشته.»

علاقه‌مندان می‌توانند در افتتاح این نمایشگاه در روز ۲۴ شهریورماه شرکت کنند یا هر روز تا پنجم مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ژاله واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳ مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه