English

سیاه‌بازی‌های داوود فتحعلی‌بیگی کتاب شدند

چهار نمایشنامه برای سیاه‌بازی نوشته داوود فتحعلی‌ بیگی منتشر شد.

سیاه‌بازی‌های داوود فتحعلی‌بیگی کتاب شدند

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، چهار نمایشنامه از داوود فتحعلی‌بیگی که برای اجرای سیاه‌بازی نوشته شده است، از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد.

«رام کردن زن سرکش» (بازی‌نامه‌ای براساس نمایشنامه ویلیام شکسپیر)، «تخت و خنجر»، «انسانم آرزوست» و «مبارک و خاتون پرده‌نشین» عنوان این نمایشنامه‌هاست.

این متون نمایشی در سال‌های گذشته به کارگردانی داوود فتحعلی‌بیگی به روی صحنه رفته بود و اکنون به صورت مکتوب منتشر شده‌اند. در انتهای هر نمایشنامه، تصاویری از نمایش‌های اجراشده نیز آمده است.

از فتحعلی‌بیگی علاوه بر اجراهای نمایشی تعزیه و سیاه‌بازی و... کتاب‌هایی هم در زمینه نمایش‌های سنتی ایرانی منتشر شده است؛ از جمله: دفتر تعزیه ۱و۲ (با همکاری هاشم فیاض)، دفتر تعزیه ۳ (با همکاری محمدحسین ناصربخت) و مشکین‌نامه (با همکاری مرشد ترابی).

«رام کردن زن سرکش» در ۱۳۸ صفحه با قیمت ۱۴۰۰۰ تومان، «انسانم آرزوست» در ۱۱۰ صفحه با قیمت ۱۲۰۰۰ تومان، «تخت و خنجر» در ۱۳۲ صفحه با قیمت ۱۳۵۰۰ تومان و «مبارک و خاتون پرده‌نشین» در ۱۰۴ صفحه با قیمت ۱۱۰۰۰ تومان وارد بازار کتاب شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه