English

حذف بخش انیمیشن از جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی

بخش انیمیشن از جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها جدا شد و در زمستان جشنواره مستقل خود را دارد.

حذف بخش انیمیشن از جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نشست خبری بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها، با حضور علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما، سید عباس فاطمی رئیس ستاد عالی جشنواره، مهدی فرجی دبیر جشنواره در صدا و سیما برگزار شد.

علی دارابی بیان کرد: مریوان چندی پیش به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی دنیا ثبت جهانی شدو کردستان  سرزمین مجاهدت های خاموش است.

معاون امور استان های صدا و سیما گفت: کمیته های اجرائی و کمیسیون ها تشکیل شد و 70 نفر از داوران که از اساتید باتجربه هستند داوری آثار را برعهده دارند.2هزار اثر تا به امروز به دبیرخانه جشنواره رسیده است که مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی توضیح داد: در بیستمین جشنواره سه بخش جنبی اقتصاد مقاومتی، بهداشت و سلامت و فرهنگ دفاع مقدس را خواهیم داشت .بخش انیمیشین امسال از جشنواره حذف شده است و جشنواره انیمیشن در، زمستان به صورت مستقل برگزار می شود.

دارابی در ادامه افزود: به دستور رئیس سازمان جشنواره مستقلی که در زمستان برگزار میشود تنها منحصر به تولیدات صدا و سیما نیست و مقوله انیمیشین را به صورت کشوری مورد پوشش قرار می دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 1395 داوری شد،توضیح داد: امسال بیش از 2هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و این نشانگر، رشد کیفی و کمی آثار است. شعار جشنواره امسال« شبکه های استانی ،فرهنگ بومی و وفاق ملی» است.

دارابی همچنین از راه اندازی بخش فضای مجازی  خبر داد و گفت:  در اختتامیه و افتتاحیه جشنواره بیش از،40نفر از هنرمندان ملی و استانی،مشاهیر و مفاخر استان ها حضور خواهند داشت ، برخی از، مدیران گذشته از جمله جبل عاملی و کردان تقدیر خواهند شد و همچنین از خانواده حمید آخوندی تقدیر می شود.

وی اظهار کرد: هفته فرهنگی کردستان را داریم که در همه شعرهای استان برنامه هایی اجرا می شود،گروه فیتیله و خاله شادونه در شهرها برنامه هایی را برای کودکان و نوجوانان خواهند داشت.

دارابی با بیان اینکه تا پایان سال همه شبکه های استانی به.صورت 24 ساعته برنامه خواهند داشت، گفت:این اتفاق در حالی است که نیمی از شبکه ها 24 ساعته نبود.

وی همچنین از، رونمایی مستند بلند از ایران تا کربلا در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: این مستند شامل حضور مردم، مشرف شدن و بازگشت آنها از کربلا است.

دارابی با اعلام راه اندازی معاونت فضای مجازی گفت: به دلیل ضرورت و اهمیت موضوع اقدام به تشکیل این معاونت کردیم. ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در همه استان هاتشکیل شده ،مستند کارنامه انقلاب مقدمات کارش فراهم شده و ویژه برنامه ها از فجر 96تا 97روی آنتن خواهد رفت.

معاون سابق سیما در ادامه توضیح داد: سریال 300 قسمتی که یکی از بهترین کارهای ماست به کارگردانی فریدون حسن پور ساخته میشود، 50 سیناپس سریال نوشته شده است ،مرکز گیلان مقدمات کار را فراهم کرده است و حسن پور بعد از اتمام ساخت سریالش برای شبکه دو سیما  ساخت این سریال را آغاز خواهد کرد.

بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مرکز استان ها ۱۴ الی ۱۶ شهریور در سنندج برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه