English

برگزاری کارگاه محمود حکیمی در فرهنگسرای خاتم

کارگاه آموزشی داستان‌نویسی با حضور محمود حکیمی در منطقه ۱۸ برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه محمود حکیمی در فرهنگسرای خاتم

به گزارش خبرگزاری موج، کارگاه آموزشی داستان‌نویسی با عنوان «بر بال‌های خیال» با حضور محمود حکیمی در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می‌شود.

در قالب این کارگاه آموزشی طی سه جلسه با حضور محمود حکیمی، نویسنده شاخص حوزه کودک و نوجوان، فنون نویسندگی و داستان نویسی به اعضای کانون‌های  ادبی منطقه و سایر علاقمندان آموزش داده می‌شود.

بر اساس این گزارش، ایده یابی، ساختار و عناصر داستان و فنون نوشتن داستان کوتاه، ازجمله سرفصل‌های این دوره است. هم چنین مقوله‌هایی مانند زاویه دید، راوی، زبان، پیرنگ، پایان‌بندی، گره‌افکنی، شخصیت‌پردازی، توصیف و ساختار داستان آموزش داده می‌شود و در کنار آن یک نمونه داستان هم از جنبه‌های حرفه ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این گزارش می افزاید: دوره آموزش داستان نویسی 3 جلسه 2 ساعته است و در پایان جلسه به داستان های برتر جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین در بخش پایانی این کارگاه، هر کدام از هنرجویان که کلاس عناصر داستان را گذرانده باشند، یکی از داستان‌هایشان را ارائه می‌کنند.

حکیمی از پرکارترین نویسندگان کتاب کودک و نوجوان است. برخی از آثار او، مانند مجموعه‌ 22 جلدی تاریخ تمدن ویژه‌ نوجوانان و داستان‌هایی از زندگانی امیرکبیر از شمارگان بالایی برخوردار شده‌اند. کتاب پرواز به سوی سرزمین آزادی به عربی و کتاب وی به زبان بوسنیایی ترجمه شده است. پژوهش‌های پیوسته‌ حکیمی در زمینه‌ی تاریخ اسلام و زندگانی حضرت محمد(ص) و خاندان ایشان باعث شد که او بتواند مقاله‌های بسیاری در این زمینه‌ها در نشریه‌های گوناگون به چاپ برساند. او در سال 1382 به خاطر نگارش ده‌ها مقاله و چاپ 2 کتاب پیرامون زندگانی امام حسین(ع) و قیام عاشورا، به عنوان خادم فرهنگ عاشورا شناخته شد و لوح تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. او در پنجمین جشنواره‌ شهید رجایی نیز به عنوان پیشکسوت برگزیده‌ ملی در محور هنری و ادبی شناخته شد و از رییس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.

دوره کارگاهی آموزش داستان نویسی «بر بال‌های خیال» دوم و نهم شهریور ماه ساعت 10 در کتابخانه استاد حکیمی به نشانی یافت آباد، شهرک ولیعصر، خ.حیدری جنوبی، خ.پژاند، بوستان لواسانی میزبان اعضای کانون ادبی و سایر علاقمندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه