English

آغاز کار غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن

فعالیت‌های غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن صبح امروز به صورت رسمی آغاز شد.

آغاز کار غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم افتتاحیه غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب پکن با حضور هوشانگ جه، معاون وزیر صداوسیمای چین، ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، الماسیه رایزن فرهنگی ایران در پکن و شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه کتاب پکن صبح امروز(اول شهریور) آغاز شد.

امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: خوشحالیم که این اتفاق مبارک و حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن عملی شد و این حضور فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای فرهنگی است.

وی در ادامه گفت: حدود 100 نفر از گروه‌های مختلف ما را در این نمایشگاه همراهی می‌کنند. 14 ناشر برگزیده از ایران، 13 آژانس ادبی فعال در ایران، 9 نفر از نویسندگان معاصر ایران، 10 نفر از هنرمندان مختلف در صنعت نشر، 4 گروه هنری نیز در غرفه ایران حضور خواهند داشت و به اجرای برنامه می‌پردازند.

شهرام‌نیا در ادامه گفت: بیش از 40 برنامه و نشست مشترک بین نویسندگان و ناشران ایران و چین برگزار می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها آغازی برای گسترش برنامه‌های مشترک ایران و چین باشد.

در ادامه برنامه افتتاح غرفه ایران، ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن خیرمقدم به حاضران و تشکر از حضور نویسندگان گفت: ما برای حضور در این نمایشگاه با دل‌هایمان به شما پیوسته‌ایم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات در ادامه گفت: ما ملتی فرهنگ دوست و علاقه‌مند به فرهنگ هستیم و نشانه‌های آن را در این نمایشگاه ملاحظه خواهید کرد. در تمام کلمات و تک تک اوراق کتاب‌های ما خشونت و افراط گری را نهی می‌کند و ما ملتی هستیم که از جنگ طلبی بیزاریم.

ترکمان در ادامه با اشاره به مشاهیر نامدار ایران گفت: ملتی که خاقانی، حافظ، سعدی و خیام را دارد ملتی صلح طلب است و ما به دنبال این هستیم که فرهنگ خودمان را در برابر نگاه‌های پرمهر شما قرار دهیم.

هوشانگ جه، معاون وزیر صداوسیمای چین نیز در این مراسم گفت: حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن باعث آشنایی در کشور با یکدیگر می‌شود و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

معاون وزیر صداوسیمای چین در ادامه گفت: چین و ایران دو کشور متمدن هستند و به واسطه جاده ابریشم تبادلات فرهنگی مناسبی بین آن‌ها صورت می‌گیرد. اکنون شاهدیم که تبادلات فرهنگی بین ایران و چین گسترش یافته و حضور ایران به عنوان مهمان ویژه سکوی مناسبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی است. کشور چین از ترجمه آثار ادبی و چاپ دیجیتال کتاب و گسترش صنعت در چین و ایران استقبال و حمایت می‌کند.

پایان بخش مراسم افتتاحیه غرفه ایران اجرای گروه موسیقی لیان بود که با استقبال گسترده مواجه شد.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن ازتاریخ 1 تا 5 شهریور ماه برگزار می شود. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی