English

مراسم یادبود وحید نصیریان درپردیس چارسو برگزار شد

مراسم یادبود زنده یاد وحید نصیریان هنرمند عرصه انیمیشن همزمان با برگزاری سی‌وهفتمین برنامه پاتوق فیلم کوتاه برگزار شد.

مراسم یادبود وحید نصیریان درپردیس چارسو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، روز گذشته ۳۰ مردادماه در سی‌وهفتمین جلسه پاتوق فیلم کوتاه و به بهانه اکران انیمیشن کوتاه «ضد نور» ساخته زنده‌یاد وحید نصیریان با حضور سیدصادق موسوی مدیرعامل، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی و آرش عباسی مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن سینمای جوانان ایران، محسن امیریوسفی، امیر مهران و امیر توده‌روستا از هنرمندان عرصه فیلم کوتاه و دوستان نزدیک وی و حضور افتخاری سیاوش طهمورث هنرمند پیشکسوت تئاتر یاد و خاطره این هنرمند فقید گرامی داشته شد.

در این مراسم آرش عباسی با بیان اینکه طبق برنامه این فصل از پاتوق فیلم کوتاه امروز باید وحید نصیریان در این جلسه حضور پیدا می کرد و با هم به تماشای انیمیشن کوتاه وی می‌نشستند، یاد او را گرامی‌ داشت.

در ادامه امیر مهران درباره نصیریان گفت: وحید کسی بود که مهم نبود شما یک ساعت با او دوست بودید یا یک عمر. بعد از یک ساعت فکر می‌کردید یک عمر است که با او رفاقت دارید. هر وقت جشنواره‌ای می‌رفتیم لازم نبود با او تماس بگیریم که ببینیم هست یا نه، کافی بود چند دقیقه‌ای در محل حضور داشته باشیم. اگر حضور داشت صدای خنده‌هایش که همیشه مشخصه‌ او بود باعث می‌شد سریع پیدایش کرد. یادش گرامی و حیف که در زمان زنده بودنش فیلم سینمایی «قلب سیمرغ» اکران نشد و همیشه در تمام لحظه‌ها یکی از دغدغه‌ها و آرزوهایش اکران فیلمش بود.

سپس امیر توده‌روستا بیان کرد: در جشن مستقل فیلم کوتاه امسال یکی از ۵ فیلم خارجی که برای اولین بار برای شرکت در این دوره انتخاب شده‌اند اثر یک کارگردان ۵۶ ساله است که قبلا نامزد اسکار بوده و از جشنواره «کن» هم جایزه گرفته است. در کشور ما فیلمسازی که ۵ -۶ فیلم کوتاه کار کرده محکوم به این است که دیگر فقط پیشکسوت باشد و باید به تدریس بپردازد یا فیلم بلند و سریال بسازد یا اصلا این کار را کنار بگذارد و اجازه بدهد جوان‌ها بیایند. وحید نصیریان در حالی که ۱۷- ۱۸ سال از این کارگردان جوان‌تر بود از ۱۰ سال پیش پیشکسوت شد. امیدوارم این دیدگاه در بین مسئولان تغییر کند و هنرمندانی مثل وحید نصیریان به دلیل بی‌توجهی مجبور به مهاجرت نشوند یا فیلمسازی را کنار بگذارند.

محسن امیریوسفی از دیگر دوستان نزدیک وی نیز گفت: متاسفم که در شرایطی این‌جا هستیم که وحید دیگر در بین ما نیست و دیگر نمی‌توانیم شاهد دنیای پنهان پر از تخیل او باشیم. باید به فکر وحید نصیریان‌های دیگری باشیم که در حوزه فیلم کوتاه به ویژه انیمیشن فعال هستند. این بیشتر به حوزه کار مدیران برمی‌گردد. وحید مثل کاراکترهای فیلم های خودش همیشه بذله گو و شاد بود. ای‌کاش فرصت بیشتری داشت؛ ای‌کاش کارهای بیشتری از او می‌دیدیم. آرزویش اکران فیلمش «قلب سیمرغ» بود.

در ادامه مهمانان و علاقه‌مندان به تماشای «ضد نور» به نویسندگی و کارگردانی وحید نصیریان و سایر فیلم‌های کوتاه هشتمین جلسه از فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه نشستند.

پاتوق فیلم کوتاه دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸ در سالن شماره ۳ پردیس چارسو برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه