English

چاپ یازدهم «شناخت عوامل نمایش» روانه بازار شد

کتاب «شناخت عوامل نمایش» که ابراهیم مکی آن را تالیف کرده به چاپ یازدهم رسید.

چاپ یازدهم «شناخت عوامل نمایش» روانه بازار شد

به گزارش خبرگزاری موج، چاپ یازدهم کتاب «شناخت عوامل نمایش» تألیف ابراهیم مکی از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

«شناخت عوامل نمایش» که نگاهی اجمالی بر فرایند پیدایی نمایش و بررسی جامع اصول و مبانی متون نمایشی است با هدف گسترش هنر بخصوص هنر سینما نوشته شده است. با توجه به ارتباط بین تکنیک و معنا در یک متن نمایشی که لازمه یکدیگر هستند، مطالب این کتاب بیشتر ناظر بر جنبه های تکنیکی کار نمایش است.

تکنیک های گفته شده در این اثر نیز در چهارچوب نمایش به شیوه دراماتیک و ارسطویی آن پاسخگوی مسائل می تواند باشد و در نمایش هایی که خارج از این محدوده باشد، ممکن است از جهاتی چند، در این دستگاه با پاسخی قانع کننده روبرو نشود.

مباحث این اثر که به آناتومی یک اثر دراماتیک توجه دارد، در نهایت به تشریح و کاربرد هر یک از عناصر آن می پردازد و ضمن تبیین علت پدید آمدن پاره ای از معایب تکنیکی ، راه اصلاح آن ها را پیشنهاد می کند. کتاب «شناخت عوامل نمایش» نارسایی های ناشی از ساختار نمایشی و شخصیت پردازی یک اثر دراماتیک را برطرف می کند بدون آن که در مفاهیم ارائه شده از طرف خالق اثر تغییر چندانی بدهد.

شخص بازی، حرکت، مکالمه و ساختار نمایشی و یا عناصر کیفی نمایش چهار بخش اصلی این کتاب است که هر بخش حاوی زیرمجموعه ای است.

چاپ یازدهم کتاب «شناخت عوامل نمایش» در 247 صفحه و با قیمت 13 هزار تومان به علاقه‌مندان نمایش و هنرهای نمایشی عرضه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه