English

تجلیل از مقام شیخ بوعلی سینا به مناسبت روز پزشک

شبکه چهار سیما اول شهریور ماه به مناسبت روز پزشک ویژه برنامه ۱۲ ساعته را در تجلیل از مقام شیخ بوعلی سینا از برج میلاد تهران روی آنتن می برد.

تجلیل از مقام شیخ بوعلی سینا به مناسبت روز پزشک

به گزارش خبرگزاری موج، در ایران اول شهریور ماه همزمان با زادروز بوعلی سینا به پاس تالیفات و خدمات وی به علوم پزشکی، فعالیتش در این رشته و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نامگذاری شده‌است، به همین مناسبت شبکه چهار سیما ویژه برنامه «طلوع» را از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به صورت زنده از برج میلاد تهران پخش می کند تا به همین مناسبت تاریخ علم پزشکی با بیان همه ابعاد آن از جمله اخلاق پزشکی، سوگند پزشکی و تعهدات آن در مجله تصویری «طلوع» ورق بخورد.

به گفته علی خسروی تهیه کننده «طلوع»، این ویژه برنامه ۱۲ ساعته با محوریت تجلیل از مقام شیخ بوعلی سینا در علم پزشکی و روز پزشک از بخش های مختلفی تشکیل شده است که از جمله می توان به دعوت از وزیران بهداشت در دوره های قبل و دعوت از وزیر بهداشت فعلی سیدحسن قاضی زاده هاشمی اشاره کرد.

وی افزود: ویژه برنامه «طلوع» در واقع یک دورهمی با پزشکان و مسئولان فعال در حوزه پزشکی است.

خسروی گفت: در کنار گفتگوهایی که مجریان برنامه یعنی بنفشه رافعی و شاهین شرافتی با مهمانان در استودیو برنامه انجام خواهند داد، مستندها و گزارش های متنوعی در برنامه پخش می شود.

وی عنوان کرد: مستندی از زندگی پروفسور سمیعی، گزارشی از دستاوردهای پزشکی ایران و پخش انجام چند عمل جراحی از بخش های این ویژه برنامه تلویزیونی است. همچنین پخش صحبت های شاه حسینی راجع به طب نظامی و پزشکان جنگ، سخنان تاج بخش چهره ماندگار راجع به تاریخ و بوعلی سینا و سر زدن به موزه علوم پزشکی در چندین بخش از دیگر بخش های این برنامه است.

خسروی افزود: لعبت گرانپایه با انجام ۵۴ هزار ویزیت و ۱۵۰۰ جراحی رایگان در مناطق محروم که جایزه جهانی گوهرشاد را از آن خود کرده از جمله مهمانانی است که در برنامه با وی گفتگو می شود و بخش هایی از اعمال جراحی که توسط او انجام شده است در برنامه پخش می شود.

تهیه کننده «طلوع» در پایان به دیگر مهمانان برنامه اشاره و عنوان کرد: امید روحانی  پزشک، منتقد فیلم و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، وحید دستجری، لنکرانی، زالی، فاضل، لاریجانی، قاضی زاده هاشمی، ولایتی، فرهاد و معتمدی از دیگر مهمانانی هستند که در برنامه حضور خواهند داشت.

ویژه برنامه «طلوع» کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی