English

اجرای برنامه ۱۰۰ هنرجوی پیانو در فرهنگسرای نیاوران

رسیتال پیانوی آکادمی سامان احتشامی، طی چهار هفته در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

اجرای برنامه ۱۰۰ هنرجوی پیانو در فرهنگسرای نیاوران

به گزارش خبرگزاری موج، رسیتال پیانوی آکادمی پیانوی سامان احتشامی طی چهار هفته در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و ۱۰۰ هنرجوی این آکادمی در آن به اجرای برنامه پرداختند.

این رسیتال پیانو طی چهار جمعه در تاریخ‌های ۳۰ تیرماه، ۱۳ و ۱۹ و ۲۷ مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد. احتشامی سعی کرده سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو را ارتقا دهد و بتواند مسیر فراگیری این ساز را به روشی ساده و علمی در اختیار علاقه‌مندان این ساز و خانواده‌ها قرار دهد.

سامان احتشامی درباره جزئیات این برنامه و اجرای آثار هنرجویانش در این رسیتال که برگرفته از آثار قدیمی و پرطرفدار موسیقی ایرانی و پاپ بود، گفت: من موسیقی‌ را تدریس می‌کنم که آن را یاد گرفته‌ام و موسیقی‌های جدیدی که این روزها وجود دارند، در زندگی من جای ندارد و معلم‌های من این موسیقی‌ها را نشنیده‌اند. از آنجا که نتاسیون درستی برای آنها و منبع درستی برای تدریس آن وجود ندارد، ترجیح می‌دهیم موسیقی‌هایی را که کتابت شده و منابع درستی برای آن است را آموزش دهیم.

احتشامی درباره نوع ارتباطش با هنرجویان خود گفت: یک معلم باید بسیار خودش را پایین بیاورد و خود را بشکند و به میزان هنر همان هنرجو با او روی صحنه کار کند. فکر می کنم چون من این کار را کرده‌ام، توانسته ام ارتباط خوبی با هنرجویانم برقرار کنم. من در ۴ هفته ۱۰۰ هنرجو را روی صحنه آوردم و آنها همه در کنار خانواده‌هایشان به اجرای برنامه پرداختند. هیچ مسابقه‌ای را برگزار نکردم و هیچ داوری نشد و جوری رفتار نکردم که هنرجویی بهتر و بالاتر از هنرجوی دیگر دیده شود.

این برنامه که در قالب تک‌نوازی و گروه‌نوازی پیانو اجرا شد، با سه هدف اصلی ارتقای سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو، چگونگی تدریس پیانو و دانستن مسیر فراگیری این ساز و اجرای هنرجویان همراه با هنرآموزانشان و تشویق آنان برای فراگیری بیشتر مطالب موسیقایی از سوی سامان احتشامی طراحی و تدوین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه