English

رحیمی:

معرفی داوران شعر جشنواره کتاب برتر

داوران شعر نهمین دورۀ جشنواره کتاب برتر که از سوی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برگزار می شود، انتخاب و معرفی شدند.

معرفی داوران شعر جشنواره کتاب برتر

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، شکوه قاسم‌نیا، مصطفی رحماندوست و اسدالله شعبانی به عنوان داوری شعر نهمین دورۀ جشنواره کتاب برتر را برعهده گرفتند.   قاسم‌نیا یکی از نشاعران مطرح در حوزۀ ادبیات کودکان و نوجوانان است و تاکنون نزدیک به ۴۰۰ ترانه و داستان برای کودکان سروده است.

او ترانه‌سرایی را از سال ۱۳۵۸و نویسندگی برای کودکان را از سال ۱۳۵۹ با نوشتن در مجلهٔ کیهان بچه‌ها آغاز کرد. او تا کنون ۱۵۰عنوان کتاب کودک نوشته است. وی برای تالیف داستان بلند «هلی فسقلی در سرزمین غول‌ها» و اشعار کتاب «کلاغه به خنده افتاد» در یازدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو دیپلم افتخار دربخش شعر و داستان گرفت.

مصطفـی رحمـاندوست زاده نخستیـن روز تیـرماه ۱۳۲۹ همـدان، شـاعـر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. او پس از اخذ مدرک کارشناسـی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد و سپس به عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش آموز، سردبیر و پدیدآورنده سروش کودکان و نوجوانان به فعالیت خود ادامه داد. او هم‌چنین به مدت سه سال مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده است.

اسدالله شعبانی زادهٔ چهارم تیرماه ۱۳۳۷ از جمله شاعران مطرح شعر کودک و نوجوان ایران است. وی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و دارای گواهینامه هنری درجه یک از سوی ریاست جمهوری در دورۀ آقای حسن روحانی است و سابقه عضویت در شورای کتاب کودک و دفتر تألیف کتاب‌های درسی را نیز دارد. وی را می‌توان از شاعران حلقه کیهان بچه‌ها معرفی کرد. شعر «زیبا زیبا زیبایی ای ایران» در کتاب اول دبستان معروف‌ترین شعر وی می‌باشد که آهنگ‌های مختلفی هم روی آن گذاشته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه